fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Prezes Wirtualnej Polski Holding Jacek Świderski: WP o krok od nowych przejęć

Jacek Świderski
Rzeczpospolita, Jerzy Dudek
Prowadzimy rozmowy z kilkoma podmiotami polskimi i zagranicznymi. Głównie przyglądamy się firmom e-handlowym i innym, które mogłyby wzmocnić pozycję spółek, które już w tym segmencie mamy – mówi prezes Wirtualnej Polski Holding Jacek Świderski.

Jak wypadł IV kwartał na rynku reklamy internetowej i jak to wróży na ten rok całej branży i WP?

Jacek Świderski: Końcówka roku była dla rynku dobra, branża miała wiatr w plecy, czujemy, że nastąpiło ożywienie. Mamy nadzieję, że nie było to spowodowane końcówką roku, kiedy reklamodawcy wydają budżety, których nie udało się wydać wcześniej. Liczymy, że trend utrzyma się także w tym roku.

A jak wygląda rynek, kiedy się odejmie wzrosty Google i Facebooka?

Zależy od tego, jak zdefiniujemy rynek, bo my się przecież nie różnimy od Google i Facebooka w tym, co robimy w Domodi czy Homebooku. Kiedy patrzymy na dynamikę całego naszego segmentu on-line vs. rynek, nasze wyniki rosną tam w tempie zbliżonym do Google i Facebooka. Z naszych analiz wynika, że Google rozwija się w tempie ok. 10 proc. rocznie, a przychody Facebooka rosną o ok. 20 proc. My, historycznie plasowaliśmy się pomiędzy. Obecnie ważne jest to, na ile sprawnie zostanie wprowadzona na rynek nasza ...

Źródło: Rzeczpospolita
REKLAMA
REKLAMA

WIDEO KOMENTARZ

REKLAMA