Reklama
Rozwiń
Reklama

Polski konsument: mądry czy skąpy?

Przyznaję, zaskoczyła mnie informacja, że w ubiegłym roku Polacy mogli zapłacić za bilety lotnicze 170 mln zł mniej. Wystarczyłoby, gdyby kupowali je odpowiednio wcześnie, czyli wtedy, gdy są tańsze.

Aktualizacja: 14.11.2016 06:16 Publikacja: 13.11.2016 20:16

Polski konsument: mądry czy skąpy?

Foto: Fotorzepa, Waldemar Kompala

Ta niefrasobliwość finansowa dziwi tym bardziej, że konsumenci nad Wisłą znani są z zamiłowania do promocji, niechęci do przepłacania, a by upolować okazję, gotowi są przejechać przez pół miasta.

Ostrożność w wydawaniu pieniędzy, typowa dla nacji na dorobku, zaostrzyła się po ostatnim kryzysie. Nałożyła się na nią, jak zwracają uwagę eksperci, coraz większa dojrzałość kupujących. Wiąże się ona z trendem zwanym po angielsku value for many. A ten w uproszczeniu można opisać jako poszukiwanie produktów dobrej jakości za dobrą – czyli w tym wypadku niewygórowaną – cenę.

Dodatkowe -10% na BLACK WEEK

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Week - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Wyścig Rosji z czasem
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Opinie Ekonomiczne
Złoto dla tych, którzy docenią silversów
Opinie Ekonomiczne
Jak zbudować energetykę rozproszoną w Polsce
Opinie Ekonomiczne
Prof. Koźmiński: Inżynierowie chaosu
Opinie Ekonomiczne
Paweł Rożyński: Mercosur, czyli jak zamienić strach na szansę
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama