fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Odwołanie od decyzji administracyjnej można wysłać mailem - wyrok WSA

123RF
Odwołanie od decyzji administracyjnej może być przesłane w formie dokumentu elektronicznego.

Przepisy k.p.a. przewidują, że jeżeli przesyłka zostanie nadana w zagranicznej placówce pocztowej, to za dzień nadania uznaje się dzień, kiedy wpłynęła do polskiego urzędu pocztowego.

Odwołanie od decyzji wójta gminy ustalającej sposób zagospodarowania terenu i warunki zabudowy dla budynku mieszkalnego jednorodzinnego wraz z urządzeniami budowlanymi zostało nadane we Francji 8 września 2016 r. Do polskiego urzędu pocztowego dotarło jednak dopiero 10 września, a do urzędu gminy – 13 września.

Było już wtedy po terminie na wniesienie odwołania, który upływał 9 września. Toteż samorządowe kolegium odwoławcze stwierdziło, że z powodu uchybienia terminu nie może być rozpatrywane.

W skardze do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gdańsku Anna Z. (dane zmienione) domagała się uchylenia postanowienia SKO. Jej zdaniem nie może ponosić konsekwencji uchybienia terminu, bo odwołanie wysłała dzień przed jego upływem.

Nie została wcześniej poinfor...

Źródło: Rzeczpospolita
REKLAMA
REKLAMA

WIDEO KOMENTARZ

REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA