Nowa ustawa określa m.in. wymagania dotyczące dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (m.in. urzędów administracji rządowej i samorządowej), a także wymagania odnoszące się do deklaracji dostępności tych stron i aplikacji. Zawarte w niej rozwiązania będą miały zastosowanie do podmiotów posiadających strony internetowe lub aplikacje mobilne bądź zarządzających elementami takich stron lub aplikacji.
Czytaj także: Rząd wdraża nowy program Dostępność+
Z uwagi na to, że informacje publikowane przez podmioty publiczne zamieszcza się w różnych miejscach w internecie, obowiązek zachowania dostępności cyfrowej będzie ograniczony do środowiska umożliwiającego takie zapewnienie. Informacje publikowane na stronie lub w aplikacji innej niż strona lub aplikacja podmiotu publicznego (urzędu), w sposób niespełniający wymagań dostępności cyfrowej, trzeba będzie jednak publikować także na stronie lub w aplikacji tego podmiotu.
Wykonanie obowiązków
Podmiot publiczny nie będzie musiał zapewniać dostępności cyfrowej strony lub aplikacji, jeżeli wiązałoby się to z poniesieniem nadmiernych kosztów. Wyłączenie to nie będzie jednak dotyczyć podmiotów, których zadaniem publicznym jest prowadzenie działalności na rzecz osób niepełnosprawnych lub starszych. Zastrzeżono także, że podmiot publiczny będzie musiał zapewnić dostępność cyfrową swojej strony w Biuletynie Informacji Publicznej oraz następujących elementów i funkcji strony lub aplikacji:
- danych teleadresowych podmiotu i linku do strony BIP,