Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 20.12.2015 08:02 Publikacja: 20.12.2015 08:02
Foto: Bloomberg
Komisja Europejska uznała w 2010 r., że 11 przewoźników cargo pobierało od grudnia 1999 do lutego 2006 dopłaty za paliwo i koszty bezpieczeństwa, co sprowadzało się do zmowy kartelowej na świecie. Air France została najbardziej ukarana, bo otrzymała grzywnę 182,9 mln euro (odłożyła 380 mln na jej uregulowanie wraz z odsetkami), KLM byłą drugą z sumą 127,2 mln; w 2004 r. obie linie połączyły się. Członkami kartelu były takie British Airways (grzywna 104 mln euro), Air Canada, Martinair, Cargolux, Cathay Pacific, Japan Airlines, LAN Chile, Qantas (8,9 mln euro), SAS i Singapore Airlines.
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
W poniedziałek stanowisko stracił minister transportu Rosji. Przez weekend główne lotniska w tym w Moskwie i Pet...
Prawie 645 mln złotych zysku netto wypracowały Polskie Porty Lotnicze w 2024 roku. Taki wynik oznacza, że PPL ni...
Scandinavian Airlines (SAS) zamówiły u Brazylijczyków 55 samolotów E-195 E2. To maszyny, jakie ewentualnie miał...
Prezes Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej Magdalena Jaworska-Maćkowiak złożyła w Ministerstwie Infrastruktury...
Narodowy przewoźnik Australii, Qantas, padł ofiarą zmasowanego ataku cyberprzestępców. Linie lotnicze wciąż bada...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas