Połączenie Fehmarnbelt o długości 19 km duńskiej wyspy Lolland z niemiecką Fehmarn miało być ukończone w 2024 r., ale jego budowa opóźniła się z powodu protestów niemieckich ekologów. 

Niemiecka wyspa ma już połączenie kolejowe ze stałym lądem, nowe znacznie usprawni transport drogowy i kolejowy z Hamburga, Bremy i Hanoweru do Kopenhagi i do szwedzkiego Malmö.

Projekt wyceniony na 52,6 mld koron duńskich (7,1 mld euro) przewiduje 4-pasmową autostradę i dwutorowy szlak kolejowy, jest częściowo finansowany przez Unię.

Firma realizująca projekt Femern A/S ma 14 dni na uzyskanie aprobaty od resortu transportu Szlezwika- Holsztyna przed ostatecznym podpisaniem umowy. „To rezultat kilku lat współpracy zainteresowanych stron w Danii i Niemczech” — oświadczył w komunikacie dyrektor tej firmy ds. projektu, Claus Dynesen.

Firma złożyła wniosek na budowę w 2013 r., do tej pory przeprowadzono w Niemczech dwie rundy konsultacji publicznych. Obecną decyzję władz można zaskarżyć w Federalnym Sądzie Administracyjnym w Lipsku.