Reklama
Rozwiń
Reklama

Atlantia chce pozbyć się Autostrade

Włoska grupa infrastruktury ma konkretne trudności w rozmowach z państwową Cassa Depositi e Prestiti (CDP) ws. planowanej przez CDP inwestycji w jej filii autostradowej i rozważa alternatywne wyjścia.

Aktualizacja: 05.08.2020 17:54 Publikacja: 05.08.2020 17:49

Atlantia chce pozbyć się Autostrade

Foto: AFP

Atlantia rozważa sprzedaż swego całego udziału 88 proc. w Autostrade per l'Italia (ASPI) w ramach aukcji albo wyodrębnienie jej jako odrębnego podmiotu notowanego na giełdzie.

Od czasu zawalenia się mostu autostrady w Genui w sierpniu 2018 eksploatowanego przez ASPI Atlantia i rząd prowadziły spór o koncesję na płatne autostrady. W lipcu po dużych naciskach politycznych grupa zgodziła się wypłacić 3,4 mld euro odszkodowania i zapowiedziała wycofanie się z większościowego udziału w filii, aby udostępnić dostęp do niej CDP i związanym z nią inwestorom. Takie rozwiązanie przekazałoby kontrolę nad filią autostradową rządowi i zmniejszyłoby wpływy rodziny Benettonów, która ma w Atlantii 30 proc.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Transport
Wielkie przejęcie na rynku taksówek w Polsce. Łączą się dwie popularne sieci
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Transport
RegioJet nie chce wojny z PKP Intercity
Transport
Dokąd jeździ Radosław Sikorski? Lista może zaskakiwać
Transport
Rosjanie przyznają: mamy kłopot z lataniem. Tych „kłopotów” jest jednak kilka
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Transport
Kolejowy symbol hamowania niemieckiej gospodarki. Kto uratuje Deutsche Bahn?
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama