Smartfon i tablet z Garwolina

Zaczynali niczym Apple, Microsoft czy Amazon – jako firma garażowa. Ale nie w Dolinie Krzemowej, tylko na warszawskim Wolumenie. Dziś są jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek sektora nowych technologii w Polsce.

Publikacja: 03.12.2015 21:00

Rodzina Leszków prowadzi biznes już ćwierć wieku

Rodzina Leszków prowadzi biznes już ćwierć wieku

Foto: Fotorzepa, Piotr Waniorek Piotr Waniorek

Historia garwolińskiej firmy Lechpol przypomina losy wielu amerykańskich start-upów, którym udało się zrealizować tzw. amerykański sen. Mimo gigantycznej konkurencji na rynku, jej produkty o klienta rywalizują z takimi potentatami jak Samsung czy Blaupunkt. I Lechpol nie musi wcale tej walki przegrać.

Kierowanej przez Zbigniewa Leszka spółce udało się bowiem zagospodarować rynkową niszę. W tzw. segmencie B-brandów, czyli produktów tańszych marek, sprzęty Lechpolu to absolutni liderzy.

Pozostało 95% artykułu

Teraz 4 zł za tydzień dostępu do rp.pl!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach subskrypcji rp.pl

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Biznes
Diesel, benzyna, hybryda? Te samochody Polacy kupują najczęściej
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Biznes
Konsument jeszcze nie czuje swej siły w ESG
Materiał partnera
Rośnie rola narzędzi informatycznych w audycie
Materiał partnera
Rynek audytorski obecnie charakteryzuje się znaczącym wzrostem
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Materiał partnera
Ceny za audyt będą rosły