Reklama

Gorsze prognozy dla IT i telekomów

Przychody z usług telekomunikacyjnych spadną o 2 proc., a sprzedaż sprzętu i usług IT skurczy się o 7,5 proc. – mówią nowe szacunki IDC.

Publikacja: 23.07.2020 21:00

Gorsze prognozy dla IT i telekomów

Foto: shutterstock

Analitycy z firmy IDC Polska przedstawili w czwartek najnowsze prognozy dla rynków usług telekomunikacyjnych i IT w Polsce na 2020 rok. Stanowią one wypadkową nastrojów przedsiębiorstw, które firma przepytała w czerwcu, oraz przewidywań ekspertów uwzględniających dane makroekonomiczne. Prognozy są bardziej pesymistyczne niż wiosną.

I tak IDC przewiduje obecnie, że operatorzy telekomunikacyjni zanotują w tym roku 2-proc. spadek przychodów ze świadczonych usług (z 6,95 mld dol. w 2019 r.). Poprzednia prognoza w scenariuszu najbardziej prawdopodobnym mówiła, że ich wpływy z tego tytułu utrzymają się na poziomie z roku 2019 r. Z kolei nowa prognoza dla produktów i usług IT mówi, że przychody z ich sprzedaży spadną w tym roku o 7,5 proc. (z 12,24 mld dol. w ub.r.), a nie – jak przewidywano wcześniej – o 5,5 proc. – Obserwujemy większy pesymizm w branży – mówiła Ewa Jeżak-Lis, dyrektor zarządzająca IDC na Polskę i kraje bałtyckie. Zwracała przy tym uwagę, że nastroje zmieniają się z miesiąca na miesiąc.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Biznes
Horyzont Europa to Liga Mistrzów europejskiej nauki
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Patronat Rzeczpospolitej
Horizon4Poland’25 – największy matchmaking w Polsce!
Biznes
Nvidia przebija 5 bln dol., USA tną siły w Europie, Francja kontra Big techy
Biznes
Rosjanie nie chcą wypoczywać w Królewcu, boją się wojny i drożyzny
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Biznes
Między transparentnością a ochroną przed nadużyciami
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama