Można na niej obejrzeć trzy filmy animowane, które w 15 minut przybliżają pół wieku designu i architektury z polskim rodowodem, zaczynając od 1886 roku. Widz ma wrażeni, że przełomowe wydarzenia ogląda w tych animacjach jakby z perspektywy drona, przemieszczającego się w czasie i przestrzeni.
Pierwszy film mówi o narodzinach stylu zakopiańskiego i jego twórcy Stanisławie Witkiewiczu seniorze (ojcu Witkacego) , który w Zakopanem projektował wille inspirowane kulturą góralską: m.in. Kolibę i Willę pod Jedlami. A także o krakowskich projektach Stanisława Wyspiańskiego, który zaprojektował wnętrze mieszkania Tadeusza Boya-Żeleńskiego i Domu Towarzystwa Lekarskiego. Na krytyczna uwagę, że jego krzesła są niewygodne miał odpowiedzieć: „Kiedy krzesła są wygodne, wówczas na posiedzeniach śpią”. Poznajemy sztukę stosowaną oraz artystów i rzemieślników z Warsztatów Krakowskich.
Drugi film skupia się przede wszystkim na wielkim sukcesie Polaków na Międzynarodowej Wystawie Sztuk Dekoracyjnych i Nowoczesnego Przemysłu w Paryżu w 1925 roku, na której zdobyliśmy 35 nagród Grand Prix i kilkadziesiąt innych medali. Pawilon polski, zaprojektowany przez Józefa Czajkowskiego - biały budynek z ponad 20-metrową wieżą, przypominająca gigantyczny kryształ podświetlany nocą - przyciągał tłumy. A we wnętrzu odwiedzający podziwiali prace m.in. Zofii i Karola Stryjeńskiej, Józefa Wojciecha Jastrzębowskiego, Henryka Kuny, które dały początek polskiemu art deco. Była to wielka manifestacja polskiej tożsamości i dorobku artystycznego odrodzonego kraju, który powrócił na mapy świata po 123 latach nieobecności.
Trzecia animacja przenosi nas w czas globalnego kryzysu na przełomie lat 20. i 30. XX wieku , który zmuszał do poszukiwań bardziej funkcjonalnych i oszczędnych rozwiązań. Wówczas narodziła się awangarda. A równolegle rozwijały się poszukiwania odwołującego się do tradycji stylu narodowego. Bohaterami tego odcinka są więc z jednej strony Władysław Strzemiński i awangardowa grupa Praesens, do której należeli także architekci Helena i Szymon Syrkusowie, a z drugiej m.in. artyści ze Spółdzielni Ład, którzy chcieli łączyć nowoczesność z tradycją.
Obie strony nie tylko rywalizowały, ale czasem miały tez okazję współpracować z sobą, jak np. przy projektowaniu wnętrz i wyposażenia transatlantyków MS Batorego i MS Piłsudskiego które w okresie międzywojennym stały się pływającym salonami polskiej kultury.
Inicjatorkami projektu KO-LEKCJE i autorkami scenariusza są Kaja Nosal i Anna Wręga z biura projektowego ONTO.