fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Marketing gra na zmysłach klientów

Fotorzepa, Robert Gardziński Robert Gardziński
Zapach jest jednym z najsilniejszych bodźców działających na człowieka - mówi Leszek Mellibruda, psycholog społeczny i biznesu.

Rz: Sprzedawcy zachęcają nas do kupna produktów nie tylko barwnymi reklamami czy przyjemną muzyką, ale również zapachem. Aeromarketing to rozwijająca się forma reklamy, na dodatek bardzo skuteczna. Aż tak łatwo dajemy się omamić zapachem szarlotki?

Leszek Mellibruda: Zapach jest jednym z najsilniejszych bodźców działających na człowieka. Sygnały chemiczne przekazywane do mózgu są analizowane w części starej kory. Pierwsi ludzie komunikowali się za pomocą zapachów, nie tylko odbieranych, ale prawdopodobnie też nadawanych. Opuszka węchowa należy do najstarszych części naszej kory mózgowej i to właśnie ten mechanizm jest odpowiedzialny za tak zwany efekt Prousta.

Czyli połączenia między zapachem a wspomnieniami?

W książce „W poszukiwaniu straconego czasu" Marcel Proust opisywał, jak zapach może przywoływać wspomnienia. W marketingu zapachowym chodzi właśnie o to, by uruchomić ten biologicznie pierwotny mechanizm. Wszystkie miłe zapachy, np. pieczonego ...

Źródło: Rzeczpospolita
REKLAMA
REKLAMA

WIDEO KOMENTARZ

REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA