Reklama

Spędzili 40 dni w jaskini bez światła i zegarów. Część chciała zostać dłużej

W ramach projektu Deep Time, którego celem było zbadanie, w jaki sposób brak kontaktu zewnętrznego wpływa na poczucie czasu, 15 Francuzów spędziło bez światła dziennego i zegarów 40 dni. Dwie trzecie biorących udział w eksperymencie chciało pozostać w izolacji dłużej.

Aktualizacja: 26.04.2021 18:50 Publikacja: 26.04.2021 18:42

Spędzili 40 dni w jaskini bez światła i zegarów. Część chciała zostać dłużej

Foto: AdobeStock

adm

Po 40 dniach piętnastu ochotników opuściło jaskinię w południowo-zachodniej Francji, w której przebywali bez zegarów, światła dziennego i komunikacji zewnętrznej. Celem eksperymentu było sprawdzenie, jak brak kontaktu zewnętrznego wpływa na poczucie czasu. 

- To było jak naciśnięcie pauzy - powiedziała Marina Lançon, jedna z siedmiu kobiet, które wzięły udział w eksperymencie. - Nie czułam pośpiechu, by cokolwiek zrobić i żałowałam, że ??nie mogę zostać w jaskini kilka dni dłużej - dodała. - Ale byłam szczęśliwa, gdy poczułam wiatr i znowu usłyszałam śpiew ptaków - podkreśliła. Lançon powiedziała, także że po opuszczeniu jaskini przez kilka dni nie używała swojego smartfona, aby uniknąć „zbyt brutalnego” powrotu do rzeczywistości. 

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Policja
Nietykalna sierżant „Doris”. Drugie życie tajnej policjantki
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Społeczeństwo
Jak Rosjanie kontrolują ruch autobusowy z Polską
Społeczeństwo
Piotr M. Majewski, historyk: Żyjemy w okresie nowego rodzaju wojny, która nie przypomina poprzednich
Społeczeństwo
Po rocznej przerwie Instytut Pileckiego znowu honoruje Polaków
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Społeczeństwo
Poseł interweniuje w sprawie Sary „reporterki”. Zarzuca szkole „psychiczne znęcanie się”
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama