fbTrack

Społeczeństwo

NASA: Ziemia bardziej zielona niż 20 lat temu

AdobeStock
Z nowych analiz naukowców NASA wynika, że przez ostatnie 20 lat nasza planeta znacznie się zazieleniła. Jest to efekt pracy Chin oraz Indii.

Jak pisze „Forbes”, badacze NASA na łamach prestiżowego magazynu naukowego „Nature” opublikowali wyniki swojej nowej analizy. Wynika z nich, że nasza planeta jest obecnie dużo bardziej zielona, niż jeszcze 20 lat temu. Odkryto to, porównując zdjęcia satelitarne z połowy lat 90. z najnowszymi.

Jak się okazuje, w dużej mierze jest to efekt pracy Chin oraz Indii. Jak podaje „Forbes”, ponad 800 tys. obywateli Indii, w ramach akcji społecznej, która trwała zaledwie dobę, posadziło 50 milionów drzew.

Zarówno Chiny, jak i Indie przeszły przez fazy wylesiania na dużą skalę w latach siedemdziesiątych i osiemdziesiątych. Kiedy w latach dziewięćdziesiątych położono nacisk na redukcję zanieczyszczenia powietrza, zaczęto dbać o gleby oraz przeciwdziałać zmianom klimatycznym, oba kraje dokonały ogromnych zmian w wykorzystaniu gruntów.

Jak zaznaczają naukowcy, bardzo motywujące jest, kiedy widać szybkie zmiany wynikające z zarządzania i użytkowania gruntów. Jest to coś, co nadal będzie niezbędną umiejętnością w nadchodzących dziesięcioleciach - podkreślają.

Źródło: Forbes