fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Społeczeństwo

Burberry przeprasza za bluzy z pętlami na szyi

Instagram, iz.kennedy_
Brytyjska marka Burberry została skrytykowana za to, że podczas Fashion Weeku w Londynie pokazała bluzę, która przypomina pętlę zwisającą z szyi. Dom mody przeprasza teraz za kontrowersyjny projekt.

Jak informuje CNN, podczas Tygodnia Mody w Londynie marka Burberry zaprezentowała kolekcję, której odbiorcą mieli być głównie młodzi ludzie. Jednym z pokazanych projektów była bluza, która wywołała duże kontrowersje po wpisie Liz Kennedy, modelki, która wystąpiła w pokazie Burberry. „Samobójstwo to nie moda” - napisała modelka na Instagramie. „Riccardo Tisci i wszyscy w Burberry: nie wiem jak mogliście pozwolić na to, aby w waszej kolekcji pojawił się strój z elementem, który wygląda jak pętla zwisająca z szyi” - zaznaczyła i dodała, że jest to bardzo niestosowne, tym bardziej, że kolekcja skierowana była do ludzi młodych, wśród których z roku na rok rośnie liczba samobójstw. Podkreśliła również, że jest to dla niej emocjonalna sprawa, gdyż w przeszłości jeden z członków jej rodziny popełnił samobójstwo. 

Czytaj także: "Najfajniejsza małpa w dżungli". H&M przeprasza za reklamę z czarnoskórym chłopcem 

 

 
 
 
Wyświetl ten post na Instagramie.

@burberry @riccardotisci17 Suicide is not fashion. It is not glamorous nor edgy and since this show is dedicated to the youth expressing their voice, here I go. Riccardo Tisci and everyone at Burberry it is beyond me how you could let a look resembling a noose hanging from a neck out on the runway. How could anyone overlook this and think it would be okay to do this especially in a line dedicated to young girls and youth. The impressionable youth. Not to mention the rising suicide rates world wide. Let’s not forget about the horrifying history of lynching either. There are hundreds of ways to tie a rope and they chose to tie it like a noose completely ignoring the fact that it was hanging around a neck. A massive brand like Burberry who is typically considered commercial and classy should not have overlooked such an obvious resemblance. I left my fitting extremely triggered after seeing this look (even though I did not wear it myself). Feeling as though I was right back where I was when I was going through an experience with suicide in my family. Also to add in they briefly hung one from the ceiling (trying to figure out the knot) and were laughing about it in the dressing room. I had asked to speak to someone about it but the only thing I was told to do was to write a letter. I had a brief conversation with someone but all that it entailed was “it’s fashion. Nobody cares about what’s going on in your personal life so just keep it to yourself” well I’m sorry but this is an issue bigger than myself. The issue is not about me being upset, there is a bigger picture here of what fashion turns a blind eye to or does to gain publicity. A look so ignorantly put together and a situation so poorly handled. I am ashamed to have been apart of the show. #burberry. I did not post this to disrespect the designer or the brand but to simply express an issue I feel very passionate about.

Post udostępniony przez ?? (@liz.kennedy_)

Jak pisze CNN, modelka przed pokazem rozmawiała z osobami, które są odpowiedzialne za kolekcję. Miała wówczas usłyszeć, że "to moda i nikogo nie obchodzi jej życie osobiste”. 

Kennedy podkreśliła we wpisie, że jest jej wstyd, że wzięła udział w pokazie marki. 

Ostatecznie Burberry postanowiło usunąć kontrowersyjny element z ubrania oraz przeprosiło za  zaistniałą sytuację. Dyrektor generalny Marco Gobetti, powiedział, że Burberry bardzo żałuje. - Jest nam niezmiernie przykro z powodu bólu, jaki wywołał jeden z naszych produktów z kolekcji "Tempest" jesień-zima 2019. Choć linia inspirowana była motywem marynistycznym, nasze postępowanie było niewrażliwe i popełniliśmy błąd - powiedział w rozmowie z "The Huffington Post”.

 

 

Źródło: CNN, Huffington Post
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
REKLAMA
REKLAMA