Włoska marka odzieżowa spotkała się z krytyką po tym, jak na portalach społecznościowych pojawiły się zdjęcia bluzy o wartości 890 dolarów, z wycięciem na ustach i czerwonym obramowaniem.
W związku z pojawiającymi się zarzutami firma Gucci wycofała produkt ze sprzedaży i wydała oświadczenie. "Uważamy, że różnorodność jest wartością fundamentalną, którą należy w pełni szanować".
Balaclava knit top by Gucci. Happy Black History Month y’all. pic.twitter.com/HA7sz7xtOQ
— Rashida Reneé (@fuckrashida) 6 lutego 2019
Przedstawiciele firmy dodali, że ten incydent będzie okazją do nauki dla pracowników Gucciego.
Problematyczny zwyczaj blackface sięga pierwszej połowy XIX wieku - biali wykonawcy smarowali twarze w smarze lub paście do butów, podkreślali na czerwono usta i tworzyli w ten sposób karykatury czarnych. Przedstawienia blackface portretowały wszelkie stereotypy związane z czarnoskórymi - przedstawiani byli oni jako osoby gorsze, nieświadome i leniwe.
Prada accused of using blackface imagery at NYC store and online https://t.co/Q7WvmEaTjg pic.twitter.com/C0bIwwbSbK
— CBS News (@CBSNews) 14 grudnia 2018