Reklama

Turcja bez "czarnego piątku". By nie urazić muzułmanów

Firmy reklamujące promocje przypadające na tzw. Black Friday (Czarny Piątek) w Turcji, nie używają określenia "Czarny Piątek", aby nie urazić muzułmanów, dla których piątek jest dniem świętym.

Aktualizacja: 23.11.2018 19:24 Publikacja: 23.11.2018 18:15

Turcja bez "czarnego piątku". By nie urazić muzułmanów

Foto: AFP

arb

Amazon reklamuje promocje w dniu, przypadającym po amerykańskim Święcie Dziękczynienia, określeniem "Oczekiwany piątek".

Z kolei firma Teknosa handlująca elektroniką używa określenia "Techno-piątek".

Media Markt w Turcji prowadzi kampanię pod hasłem "Bajeczny piątek".

Trendyol, internetowy sklep z odzieżą wprowadziło promocje pod hasłem "Legendarna wyprzedaż". Jej konkurent, firma Morhipo, prowadzi "Czarną wyprzedaż".

Tradycja "czarnych piątków" wywodzi się z USA, gdzie tradycyjnie, tuż po Święcie Dziękczynienia, dla sklepów zaczyna się okres finansowych żniw przed świętami.

Reklama
Reklama

Dla wyznawców islamu piątek jest świętym dniem - odpowiednikiem szabasu u Żydów i niedzieli u chrześcijan.

Społeczeństwo
Kłopoty z multikulturowością na antypodach
Społeczeństwo
Pobór wraca do Europy? Francja szykuje się na trudne czasy
Społeczeństwo
Ludwig A. Minelli nie żyje. Założyciel Dignitas miał 92 lata
Społeczeństwo
Lotnisko w Wilnie zamknięte. To kolejny taki przypadek nad Litwą
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Wspomnienie
Nie żyje sir Tom Stoppard, legenda brytyjskiej dramaturgii
Materiał Promocyjny
Jak rozwiązać problem rosnącej góry ubrań
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama