fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Społeczeństwo

Turcja bez "czarnego piątku". By nie urazić muzułmanów

AFP
Firmy reklamujące promocje przypadające na tzw. Black Friday (Czarny Piątek) w Turcji, nie używają określenia "Czarny Piątek", aby nie urazić muzułmanów, dla których piątek jest dniem świętym.

Amazon reklamuje promocje w dniu, przypadającym po amerykańskim Święcie Dziękczynienia, określeniem "Oczekiwany piątek".

Z kolei firma Teknosa handlująca elektroniką używa określenia "Techno-piątek".

Media Markt w Turcji prowadzi kampanię pod hasłem "Bajeczny piątek".

Trendyol, internetowy sklep z odzieżą wprowadziło promocje pod hasłem "Legendarna wyprzedaż". Jej konkurent, firma Morhipo, prowadzi "Czarną wyprzedaż".

Tradycja "czarnych piątków" wywodzi się z USA, gdzie tradycyjnie, tuż po Święcie Dziękczynienia, dla sklepów zaczyna się okres finansowych żniw przed świętami.

Dla wyznawców islamu piątek jest świętym dniem - odpowiednikiem szabasu u Żydów i niedzieli u chrześcijan.

Źródło: Hurriyet Daily News
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
REKLAMA
REKLAMA