Z ankiety przeprowadzonej dla placówki Archstone Recovery Center, która oferuje terapie dla alkoholików, Amerykanie, którzy logują się w popularnym sklepie internetowym Amazon.com wydają tam średnio ponad 82 dolarów, jeśli wcześniej pili gin, niemal 40 dolarów, jeśli pili whiskey, ok. 42 dolarów jeśli pili czerwone wino i ok. 46 dolarów jeśli pili białe wino. Tylko pijący piwo - jak wynika z badania - wydają mniej niż 40 dolarów.

Z marcowego sondażu przeprowadzonego przez Finder.com wynika z kolei, że niemal połowa Amerykanów przyznaje się do robienia zakupów w sieci pod wpływem alkoholu.

NBC News przypomina, że w 2016 roku serwis Racked.com przeanalizował dane dotyczące sprzedaży w internetowym sklepie z ubraniami Lyst. Okazało się, że zamówień składanych w nim ok. 2 nad ranem w nocy z piątku na sobotę jest o 48 proc. więcej niż tych składanych o tej samej porze w nocy z niedzielę na poniedziałek.

Co więcej w czasie zakupów w nocy z piątku na sobotę ludzie - jak wynikało z analizy - mają większą skłonność do kupowania drogich produktów: na drogą bieliznę w Lyst w czasie nocnych zakupów w piątkową noc wydawano o 140 proc. więcej niż w poniedziałkową noc, a na buty - aż o 165 proc. więcej).

- W początkowej fazie upojenia alkohol zmniejsza zahamowania - mówi Susan Krauss Whitbourne, profesor psychologii na University of Massachusetts. - Ludzie zapominają o tym ile naprawdę mają pieniędzy na koncie - dodaje.