fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Społeczeństwo

Sondaż: Czy już czas zakazać reklam alkoholu

Pixabay
Czy reklama alkoholu powinna być w Polsce zakazana? Odpowiedź w sondażu SW Research dla serwisu rp.pl.

Ponad połowa ankietowanych uważa jednak, że reklama alkoholu w Polsce nie powinna być zakazana. Co trzeci badany jest za wprowadzeniem takiego zakazu. Zdania w tej sprawie nie ma 14 proc. respondentów.

- Kobiety częściej niż mężczyźni wyrażają poparcie dla wprowadzenia takiego zakazu (36 proc. vs 29 proc. mężczyzn), częściej też jednak nie mają zdania w tej kwestii (17 proc. vs 11 proc. mężczyzn) - zwraca uwagę Piotr Zimolzak z agencji badawczej SW Research.

I dodaje, że wraz ze wzrostem wieku rośnie odsetek poparcia dla wprowadzenia zakazu reklam alkoholu, do 35 proc. wśród najstarszych badanych.

- Ten pomysł popierają też częściej osoby o wykształceniu podstawowym/gimnazjalnym (48 proc.), o dochodzie netto na rękę powyżej 5000 zł (49 proc.) oraz badani z miast od 200 do 499 tysięcy mieszkańców (39 proc.) – kwituje Zimolzak.

- Do braku prazwierząt z prastarej puszczy czy górali, którzy po wypiciu butelki piwa nabierają krzepy, w telewizji łatwo się pewnie będzie przyzwyczaić – komentuje Tomasz Krzyżak.

Źródło: rp.pl
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA