- Reklama alkoholu powinna być zakazana; trzeba iść pod prąd społecznego nawyku, popularnych opinii i źle rozumianej wolności - powiedział przewodniczący Konferencji Episkopatu abp Stanisław Gądecki podczas mszy św. rozpoczynającej Narodowy Kongres Trzeźwości.
Ponad połowa ankietowanych uważa jednak, że reklama alkoholu w Polsce nie powinna być zakazana. Co trzeci badany jest za wprowadzeniem takiego zakazu. Zdania w tej sprawie nie ma 14 proc. respondentów.
- Kobiety częściej niż mężczyźni wyrażają poparcie dla wprowadzenia takiego zakazu (36 proc. vs 29 proc. mężczyzn), częściej też jednak nie mają zdania w tej kwestii (17 proc. vs 11 proc. mężczyzn) - zwraca uwagę Piotr Zimolzak z agencji badawczej SW Research.
I dodaje, że wraz ze wzrostem wieku rośnie odsetek poparcia dla wprowadzenia zakazu reklam alkoholu, do 35 proc. wśród najstarszych badanych.