Aktualizacja: 03.10.2020 16:12 Publikacja: 03.10.2020 00:01
Foto: Adobe Stock
Muzeum w Helsingborgu poświęcone drugiej wojnie światowej posiada prawa autorskie do wizerunku szwedzkiego tygrysa autorstwa Bertila Almqvista. Almqvist stworzył tygrysa w niebiesko-żółte pasy na potrzeby państwowej kampanii propagandowej w 1941 r., apelującej do Szwedów, by milczeli o wojskowych tajemnicach i w ten sposób uniemożliwiali działalność szpiegów. Ilustracja drapieżnika stanowi aluzję do gry słów, gdzie szwedzki tygrys (en svensk tiger) oznacza jednocześnie przesłanie „Szwed milczy". Podobne kampanie nakłaniające do milczenia przeprowadzali podczas wojny Amerykanie ze sloganem „Loos lips sink ships" i Brytyjczycy z ostrzeżeniem „Careless Talk Costs Lives".
Pozywając państwo o naruszenie dóbr osobistych poprzez zmuszanie nas, adwokatów, do stawania przed niesądem, umo...
Stanowisko prezydium NRA w sprawie łączenia aplikacji adwokackiej z zatrudnieniem na stanowisku asystenta sędzie...
Państw świadomie naruszających prawa własności intelektualnej nikt nie traktuje poważnie. Jeżeli Polska zacznie...
Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej (TSUE) uznał właśnie, że „sąd krajowy jest zobowiązany uznać za nieby...
Pojawiają się obawy, że opinia rzecznika TSUE w sprawie WIBOR-u może uruchomić falę pozwów i zachwiać stabilnośc...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas