Reklama

Anna Nowacka-Isaksson: Symbol nie do podważenia

Czy jest naruszaniem praw autorskich używanie wizerunku tygrysa?

Aktualizacja: 03.10.2020 16:12 Publikacja: 03.10.2020 00:01

Anna Nowacka-Isaksson: Symbol nie do podważenia

Foto: Adobe Stock

Muzeum w Helsingborgu poświęcone drugiej wojnie światowej posiada prawa autorskie do wizerunku szwedzkiego tygrysa autorstwa Bertila Almqvista. Almqvist stworzył tygrysa w niebiesko-żółte pasy na potrzeby państwowej kampanii propagandowej w 1941 r., apelującej do Szwedów, by milczeli o wojskowych tajemnicach i w ten sposób uniemożliwiali działalność szpiegów. Ilustracja drapieżnika stanowi aluzję do gry słów, gdzie szwedzki tygrys (en svensk tiger) oznacza jednocześnie przesłanie „Szwed milczy". Podobne kampanie nakłaniające do milczenia przeprowadzali podczas wojny Amerykanie ze sloganem „Loos lips sink ships" i Brytyjczycy z ostrzeżeniem „Careless Talk Costs Lives".

Pozostało jeszcze 85% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Opinie Prawne
Ewa Szadkowska: Dwa lata rządu, czyli zawiedzione nadzieje
Opinie Prawne
Robert Gwiazdowski: Czy lekcje, przekazywane nam przez autorytety, są prawdziwe?
Opinie Prawne
Michał Bieniak: Co mają wspólnego żurek, ziobro i środa?
Opinie Prawne
Sławomir Wikariak: Kto odpowiada za brzydkie napisy w WC?
Materiał Promocyjny
Jak producent okien dachowych wpisał się w polską gospodarkę
Opinie Prawne
Robert Gwiazdowski: Wczasowa łódka konna, czyli o zakazie reklamy alkoholu
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama