fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Rynek pracy

Polska w światowej czołówce centrów usług dla branży finansowej i FMCG

iStock
Chociaż międzynarodowe firmy najchętniej korzystają z centrów usług biznesowych w Indiach i USA, to wśród najczęściej wskazywanych lokalizacji jest również Polska.

Firmy z sektora dóbr konsumenckich (FMCG) i z finansów na trzecim miejscu wśród preferowanych lokalizacji dla swoich centrów wspólnych wskazują Polskę- wynika z najnowszego raportu Deloitte „2021 Global Shared Services and Outsourcing Survey". Jest on wynikiem badania przeprowadzonego wśród 600 firm z 45 krajów świata i z różnych sektorów, które inwestują w centra usług wspólnych za granicą. Koncentrują w nich najczęściej procesy rozliczenia płac, obsługę klientów (contact centers), obsługę nieruchomości, procesy IT oraz rozliczenia finansowo-podatkowe.

Jak wynika z raportu, nadal najchętniej wybieranym krajem do inwestycji w centra usług wspólnych, w tym w GBS działające w globalnej skali (obsługują w danym obszarze korporacyjne spółki z wielu krajów) są Indie. Na drugim plasują się Stany Zjednoczone, choć firmy z branży farmaceutyczno- medycznej na pierwszym miejscu stawiają USA. Pozostałe kraje, w tym Polska rywalizują o trzecie miejsce na podium. Zajmujemy je w dwóch spośród pięciu badanych sektorów, wygrywając m.in. z Chinami, Kostaryką i Filipinami, które przyciągają więcej inwestorów m.in. z branży telekomów i rozrywki.

Eksperci Deloitte zwracają uwagę na tegoroczny awans Węgier do pierwszej 10. najchętniej wybieranych lokalizacji SSC/GBS. Jak wynika z raportu inwestycji w tym sektorze będzie przybywać, bo coraz więcej dużych firm docenia korzyści z takiego rozwiązania; w tym standaryzację i zwiększenie efektywności procesów biznesowych (78 proc.) i obniżkę kosztów (88 proc.). Teraz dodatkowo ułatwia to zrobotyzowana automatyzacja procesów (RPA), którą wdrożyło już 72 proc. badanych firm.

Źródło: rp.pl
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
REKLAMA
REKLAMA