Reklama
Rozwiń
Reklama

Drogi alkohol szkodzi gospodarce

Pierwszym krajem spośród Republik Bałtyckich, który zdecydował się na obniżki cen alkoholu, była Estonia. Kolejnym jest Łotwa. Inną strategię wybrała Litwa, gdzie alkohol z roku na rok drożeje.

Aktualizacja: 29.05.2019 17:57 Publikacja: 29.05.2019 14:45

Drogi alkohol szkodzi gospodarce

Foto: 123RF

Łotysze zaobserwowali, że po zmniejszeniu akcyzy na piwo w Estonii, nagle pojawiła się wielka fala turystów, którzy niekoniecznie upijają się na umór. Co więcej zauważyli również, wśród tych turystów są także obywatele ich kraju, którzy bez problemu przejeżdżają przez granicę i robią zakupy u sąsiadów. 

Estończycy zdecydowali się wrócić do niższych cen, bo zauważyli, że podwyżki cen napojów z procentami nie przyniosły im oczekiwanych skutków, poza spadkiem sprzedaży i zmniejszeniem się wpływów do budżetu, podczas gdy spożycie alkoholu wcale nie spadło, bo ci którzy chcieli kupić tańszy alkohol, jechali na Łotwę, ale i np. do Polski.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Przemysł spożywczy
Nutella w tarapatach. Najgorsze zbiory orzechów laskowych od dekad
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Przemysł spożywczy
Małpki królują na stacjach benzynowych. Stacje walczą o handel procentami
Przemysł spożywczy
Unilever zabronił szefowi Ben & Jerry’s produkcji propalestyńskich lodów. On i tak je zrobi
Przemysł spożywczy
Henryk Kania dostanie list żelazny, jeśli wpłaci 8 mln zł poręczenia
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Przemysł spożywczy
„Koniec głaskania się po głowach w branży roślinnej”. Rewolucji nie ma, ale branża rośnie
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama