Firma z Parmy zbankrutowana w 2003 r. po gigantycznym skandalu finansowym, została poddana drastycznej restrukturyzacji i dwa lata później wznowiła działalność. W 2011 r. została przejęta przez największą we Francji grupę mleczarską Lactalis i pod kierownictwem Francuzów tak rozwinęła działalność, że obecnie produkuje bezpośrednio w 23 krajach. — Spoglądamy na Stany Zjednoczone, ale również na Amerykę Łacińską i na wszystkie inne kraje, w których już jesteśmy — odpowiedział Bernier zapytany o nowe zakupy na konferencji o sektorze mlecznym we Włoszech. 

Parmalat stara się osiągnąć masę krytyczną w krajach, w których działa, chce skupić się na wyrobach o wysokiej marży: jogurtach, serach i mlekach smakowych dla zwiększenia wzrostu i powstrzymania spadku wyników operacyjnych — dodał prezes. W 2017 r. włoska grupa zwiększyła obroty o 3,2 proc. do 6,7 mld euro i zmniejszyła zysk operacyjny EBIDTA o 1,1 proc. do 453,6 mln.