To najmniejsza z maszyn produkowanych w firmie z Lubelszczyzny, należącej obecnie do Finmeccanica Helicopters Division.
Lekki (1,8 t), jednosilnikowy śmigłowiec , przeznaczony do celów cywilnych, nosi nazwę AW009. W tej odmianie maszyna zapewnia lepszy poziom komfortu podczas lotu, jest tańsza w eksploatacji , przede wszystkim zaś została wyposażona w całkiem nowy, zintegrowany system awioniczny. W przyszłości producent będzie oferował AW009 także w wersji z mocniejszym silnikiem co zapewni większą moc dla najbardziej wymagających misji.
„Puszczyk" dla wojskowych pilotów
Na wystawie w Louisville, potencjalni klienci mieli okazję ocenić możliwości unowocześnianej maszyny rekomendowanej jako lekki helikopter szkoleniowy dla służb ochrony porządku publicznego, ratownictwa medycznego oraz transportu pasażerskiego.
W Polsce SW-4 w militarnej wersji („Puszczyk") służy do szkolenia wojskowych pilotów śmigłowców, a armia kupiła 24 maszyny. Cywilni użytkownicy 16 kolejnych , wyprodukowanych w Świdniku SW-4 to klienci z Brazylii, Włoch, Korei Południowej, Ukrainy i Chin.
Technologiczne nowinki
AW009 został wyposażony w antywibrator masowy, zapewniający płynniejszy i bardziej komfortowy lot oraz ulepszony system hydrauliczny. Na tablicy przyrządów znajduje się nowoczesny wyświetlacz awioniki firmy Genesys z przyjaznym dla użytkownika interfejsem, zapewniający zobrazowanie sytuacji horyzontalnej, a przy tym gwarantujący pilotowi dobrą widoczność.