Reklama

Program 500+ i zakupy cudzoziemców

Choć dzisiejsze gazety swe czołówki poświęcają różnym tematom to w każdej można znaleźć wiele informacji o ruszającym jutro programie 500+. Można się też dowiedzieć ile wydają u nas obcokrajowcy.

Aktualizacja: 31.03.2016 08:25 Publikacja: 31.03.2016 08:17

Artur Osiecki

Artur Osiecki

Foto: Fotorzepa, Bartosz Jankowski

„Praca szuka ludzi” to tytuł dzisiejszej czołówki „Rzeczpospolitej”. Jak pisze moja redakcyjna koleżanka rynek pracy i bez działań rządu wymusza na firmach wzrost płac i stabilne warunki zatrudnienia, a wiele branż może nawet nie zauważyć planowanego na wrzesień wprowadzenia minimalnej 12-złotowej stawki godzinowej za pracę na umowach-zleceniach. Z tekstu można się dowiedzieć, że znane sieci Biedronka i Lidl ostatnio ogłosiły programy podwyżek dla swych pracowników, a kwestia ich niedoboru nabiera znaczenia w całym kraju. Można powiedzieć, że na rynku pracy znów doszło do klasycznej zmiany. Jeszcze niedawno było mowa o rynku pracodawców. Teraz zaczyna się mówić o rynku pracownika, a podwyżki płac cieszą zapewne nie tylko tych, którzy je dostają, ale i rząd, bo jego przedstawiciele od początku mówią, zresztą słusznie, że w Polsce w porównaniu do innych krajów UE zarabiamy za mało.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Publicystyka
Prof. Andrzej Nowak: Niemiecką polityką wschodnią kierują dwa niebezpieczne przesądy
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Publicystyka
Estera Flieger: Czasy oburzingu. Keira Knightley słusznie się wypisała
Publicystyka
Zuzanna Dąbrowska: Zapłaćcie pierwszym damom, a także drugim i trzecim!
Publicystyka
Jan Zielonka: Choroba suwerennizmu
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Publicystyka
Marek A. Cichocki: Lawina ruszyła, to nie koniec wojen
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama