Piloci MIG-29 obawiają się o bezpieczeństwo maszyn i ludzi na ziemi

Piloci polskich Migów-29 nie mają zaufania do ich stanu technicznego. Uważają, że Migi powinny być serwisowane tak ja F-16 – u producenta, a nie krajowym systemem rzemieślniczym.

Aktualizacja: 27.12.2018 09:43 Publikacja: 27.12.2018 09:22

Piloci MIG-29 obawiają się o bezpieczeństwo maszyn i ludzi na ziemi

Foto: Fotorzepa, Roman Bosiacki

mat

Po katastrofie lotniczej samolotu MIG-29, w której zginął pilot z bazy w Malborku, bo nie otworzył mu się spadochron, przedstawiciel Biura Rzecznika Praw Obywatelskich przeprowadził kontrolę przestrzegania praw i wolności obywatelskich żołnierzy. Biuro RPO wybrało 23. Bazę Lotnictwa Taktycznego w Mińsku Mazowieckim.

Żołnierze mówili głównie o wypadku z 6 lipca, w którym zginął pilot z Malborka. Uważają, że przyczyną tragedii był wadliwie przeprowadzony remont samolotu w Wojskowych Zakładach Lotniczych Nr 2 w Bydgoszczy (serwisują one wszystkie samoloty). Dowodem na to jest ich zdaniem reakcja dowództwa, które wstrzymało wtedy wszystkie loty na samolotach, które mają fotele K-36 (czyli na MIG-29 i Su-22).

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Subskrybuj
gazeta
Prawo karne
Morderstwo na Uniwersytecie Warszawskim. Obrońca podejrzanego: nie przyznał się
Ubezpieczenia i odszkodowania
Rekordowe odszkodowanie dla pacjenta. Miał operację kolana, wypisano go bez nogi
Prawo dla Ciebie
Jest decyzja SN ws. wytycznych PKW. Czy wstrząśnie wyborami?
Prawo karne
Mieszkanie Nawrockiego. Nieprawdziwe oświadczenia w akcie notarialnym – co na to prawo karne?
Matura i egzamin ósmoklasisty
Matura i egzamin ósmoklasisty 2025 z "Rzeczpospolitą" i WSiP
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem