Reklama

Michał Szułdrzyński: Social media – przegrani wyborów w USA

Amerykańskie wybory prezydenckie mają więcej niż jednego przegranego. Porażkę poniósł nie tylko Donald Trump, ale także inny gracz, który w 2016 r. pokazał swoją siłę – media społecznościowe.

Publikacja: 04.12.2020 18:00

Michał Szułdrzyński: Social media – przegrani wyborów w USA

Foto: AdobeStock

Cztery lata temu, gdy ich wpływ na wybory stał się tak widoczny, zostały oskarżone o wszystkie możliwe zbrodnie przeciwko demokracji. Co gorsza, część oskarżeń była prawdziwa. Niedawno w wywiadzie Christopher Wylie, były dyrektor ds. badań Cambridge Analytiki, mówił mi, że wielkie platformy internetowe mają gigantyczny wpływ na nasze życie, zdrowie, debatę publiczną, ale nie ponoszą żadnej odpowiedzialności. Budynek, nim wprowadzą się lokatorzy, musi być sprawdzony, podobnie samolot potrzebuje testów, zanim weźmie na pokład pasażerów. A w przypadku mediów społecznościowych? Nic takiego. Tworzysz platformę, której zaczyna używać miliard ludzi, i nie odpowiadasz za skutki uboczne.

Pozostało jeszcze 80% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Plus Minus
Pułkownik Krawczyk: Na poziomie służb specjalnych już trwa konflikt Polska-Rosja
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Plus Minus
Tomasz P. Terlikowski: Słowa papieża doskonale pasują do działań Brauna
Plus Minus
Kataryna: Rząd Tuska za wszelką cenę chce posłać Zbigniewa Ziobrę do więzienia
Plus Minus
Michał Szułdrzyński: Czy USA pomogą, gdy Rosja znów zaatakuje?
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Plus Minus
Suicydolog: Gdy ktoś zostaje skompromitowany, rozwiązaniem wydaje się zniknięcie
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama