Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 23.07.2020 17:26 Publikacja: 24.07.2020 18:00
Foto: materiały prasowe
W latach 80. XIX wieku Freud (Robert Finster) jest jeszcze lekarzem na dorobku. Pracuje w szpitalu psychiatrycznym i para się hipnozą. Wierzy, że docierając do bolesnych wspomnień pacjenta, jest w stanie uleczyć zarówno jego duszę, jak i ciało. Zrządzeniem losu zostaje wciągnięty w śledztwo w sprawie morderstwa młodej kobiety i poznaje Fleur Salome (Ella Rumpf), ponętne medium, które skrywa mroczną tajemnicę.
Atmosfera serialu jest gęsta, a klimat buduje zarówno obecny w dialogach język niemiecki, jak i surowe wnętrza pomieszczeń. Pasują do nich powracające, często niezrozumiałe, wizje bohaterów oraz nadzy, skąpani we krwi mężczyźni, żywcem wyjęci z artystycznych horrorów. Bo świat „Freuda" to świat okultyzmu i hipnozy, którą można zupełnie zmienić zachowanie człowieka i zmusić do dowolnego niemal czynu. Wystarczy prosty dotyk i kilka słów wyszeptanych do ucha.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Kiedy Jan Englert, dyrektor Teatru Narodowego, zagrał swoją najlepszą teatralną rolę? Wtedy, gdy przestał być dy...
„EA Sports FC 26” dowodzi, że można rozwijać się poprzez podział.
Na ile krytyk może spoufalać się z tymi, o których pisze? W rozwikłaniu tej zagadki pomaga „The Critic”.
W epoce wydumanych thrillerów skupiona na człowieku „Dzikość” przez większość czasu satysfakcjonuje.
Potrzebujemy nowych narracji, by zrozumieć historię – sugeruje w nowej książce Caparrós.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas