Trudno sobie wyobrazić funkcjonowanie sieci handlowych, banków czy też ubezpieczycieli, które straciłyby w jakimś armagedonie wszystkie posiadane informacje np. o osobach fizycznych. To byłby koniec takiej firmy. Pewna upadłość i zniknięcie z rynku. Bez danych osobowych biznes umiera. Właśnie dlatego są one tak ważne w skomercjalizowanym świecie. Unijne rozporządzenie z kwietnia tego roku próbuje wzmocnić ochronę wszystkich Kowalskich, o których różne – czasami przewrotne – informacje trafiły do serwerów komputerowych. Generalnie chodzi o dobre praktyki przedsiębiorców.

Ich przykładem może być konieczność przestrzegania zasad privacy by design tj. uwzględniania ochrony danych już w fazie projektowania oraz privacy by default, czyli domyślnej ochrony danych.  Nasi krajowi przedsiębiorcy mają jeszcze czas na wdrożenie nowych regulacji. Wejdą one w życie za półtora roku, ale miesiące biegną nieubłaganie, i właśnie dlatego warto już teraz – oczywiście po zarekomendowanej wyżej lekturze – rozpocząć przygotowania w firmach do wprowadzenia koniecznych zmian.

Zapraszam do lektury także innych tekstów w najnowszym numerze „Prawo w Biznesie".