Reklama

Hubert A. Janiszewski: Czebol, czyli propaganda sukcesu

Rynek spekuluje, że chcąc uniknąć wezwania na akcje Orlenu, związanego z fuzją z Lotosem i PGNiG, rząd może zmienić przepisy o obowiązkowych wezwaniach na akcje spółek notowanych na giełdzie.

Publikacja: 18.05.2021 18:47

Hubert A. Janiszewski: Czebol, czyli propaganda sukcesu

Foto: Bloomberg

Jedną z części ostatniego Kongresu 590 była debata pt. „Fuzja Orlenu z Lotosem: nowy koncern multienergetyczny w kontekście wyzwań rynku", której omówienie znalazło się m.in. na łamach „Rzeczpospolitej" z 7 maja br. Znawcy rynku kapitałowego z pewnością byli zainteresowani tą debatą, szczególnie że przejęcie Lotosu przez Orlen budzi kontrowersje, m.in. z powodu praktycznie zaporowych warunków określonych w warunkowej zgodzie na tę transakcję przez Komisję Europejską („Zbyt twarde warunki fuzji", „Rzeczpospolita", 27.07.2020).

Pozostało jeszcze 94% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Błędowski: Migracja w USA – mity i fakty
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Opinie Ekonomiczne
Prof. Karpa: Starcie USA–Chiny: ideologia czy technologia? No i co z tą Europą?
Opinie Ekonomiczne
Minister środowiska Tajwanu: Nasz udział w transformacji klimatycznej
Opinie Ekonomiczne
Marta Postuła: USA kontra Chiny: półprzewodniki jako pole bitwy?
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Dlaczego sukces lepiej widać z zewnątrz
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama