Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 08.05.2020 11:29 Publikacja: 08.05.2020 11:27
Foto: Bloomberg
4maja 2020 r. Komisja Europejska zatwierdziła francuską pomoc publiczną dla Air France wysokości 7 mld euro. To gwarancje rządowe dla komercyjnych pożyczek podjętych przez przewoźnika i pożyczka ze strony państwa, wiodącego akcjonariusza. Decyzji Komisji oparta jest na przepisach Traktatu o funkcjonowaniu UE dotyczących klęski żywiołowej oraz tymczasowych ramach prawnych dotyczących pomocy państwa z 19 marca 2020 r., ze zmianą z dnia 3 kwietnia 2020 r.
Air France to narodowy przewoźnik francuski z flotą ponad 300 samolotów. Margrethe Vestager, odpowiedzialna za politykę konkurencji Komisji Europejskiej stwierdziła, że decyzja wynika z tego jak ważną firmą dla francuskiej gospodarki jest Air France, podmiot pilnie potrzebujący pomocy dla zachowania płynności finansowej w dobie pandemii Covid-19. Podkreśliła, że Air France wpisuje się europejskie plany w zakresie polityki ekologicznej. To dodatkowo uzasadnia sensowność takiej pomocy i może stanowić wskazówkę dla innych.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
W świecie ekonomii szerzą się dziś nowe trendy i zjawiska, które wydają się iść wbrew całej dotychczasowej wiedz...
„Człowiek to najlepszy firewall” – to hasło tegorocznej konferencji Akademii cyberPEKAO – wydarzenia edukacyjnego zorganizowanego przez Bank Pekao S.A. Spotkanie było poświęcone jednemu z najważniejszych współczesnych wyzwań: jak budować odporność na cyberzagrożenia?
Jeśli nie zachowamy konkurencji między dostawcami sprzętu wojskowego, to systemy, które kupimy, nie będą najleps...
Zwiększanie liczby samolotów w dzierżawie finansowej i przejmowanie ich na własność, po spłaceniu rat, jest kluc...
Polska gospodarka pędzi, ale bez kierowcy. Rząd wciąż nie ma planu, ministrowie grają tylko na siebie, a przedsi...
Rozbudowa szybkich sieci ładowania jest szczególnie ważna dla wzrostu sprzedaży samochodów ciężarowych, bez których trudno myśleć o dekarbonizacji – ocenia Małgorzata Kulis, dyrektor zarządzająca Volvo Trucks Polska.
Państwo w polityce przemysłowej powinno dbać o silną konkurencję dokonującą kreatywnej destrukcji, a nie sztuczn...
Dziś wszystkie technologie, które będą pomagały przemysłowi w prognozowaniu i optymalizowaniu zużycia energii, są już dostępne. Redukcja strat i przestojów czy zwiększanie elastyczności systemu nigdy nie były prostsze – mówi Anna Nowak-Jaworska, prezeska Schneider Electric Polska.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas