Reklama

Elektromobilnośc w Polsce: jesteśmy na szarym końcu Europy

Nasz kraj znalazł się w gronie pięciu unijnych państw, gdzie udział samochodów elektrycznych w łącznej sprzedaży nowych aut nie przekraczał w końcu ub. roku nawet 0,5 proc.

Aktualizacja: 16.11.2020 13:36 Publikacja: 15.11.2020 21:00

Elektromobilnośc w Polsce: jesteśmy na szarym końcu Europy

Foto: Adobe Stock

Mniejszy od nas rynkowy udział e-aut miały jedynie Grecja, Słowacja, Litwa i Estonia – podaje w raporcie organizacja europejskich producentów samochodów ACEA. Jedynie w miarę wysoki, bo 7-proc., udział w polskim rynku miały samochody z napędem hybrydowym. Natomiast z najważniejszych europejskich rynków największy udział e-samochodów miała Wielka Brytania (3,1 proc.), następnie Niemcy (3 proc.) i Francja (2,8 proc.).

W raporcie podsumowującym obecny etap przechodzenia na bezemisyjną mobilność Polska znalazła się wśród tych krajów, gdzie emisja z nowych aut należała w ub. roku do najwyższych i wynosiła 132 gramów CO2 na kilometr. Gorsze wyniki odnotowano jedynie w Bułgarii (137,6), na Słowacji (133,4) i w Luksemburgu (133). Z kolei najmniej emisyjne okazały się nowe samochody kupowane w Holandii – emitowały średnio 98,4 g CO2/km.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Biznes
Putin zamyka Rosjan w Rosji. Wracają czasy komunistycznej izolacji
Biznes
Największy kawałek Czerwonej Planety sprzedany. Tajemniczy nabywca
Biznes
Traktat Niemcy–Wielka Brytania, ofensywa drogowa, rosyjskie banki na krawędzi
Biznes
Jacek Oko: ważne było rozmawiać i utrzymać kierunek regulacji
Materiał Promocyjny
Sprzedaż motocykli mocno się rozpędza
Reklama
Reklama