Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 16.11.2020 13:36 Publikacja: 15.11.2020 21:00
Foto: Adobe Stock
Mniejszy od nas rynkowy udział e-aut miały jedynie Grecja, Słowacja, Litwa i Estonia – podaje w raporcie organizacja europejskich producentów samochodów ACEA. Jedynie w miarę wysoki, bo 7-proc., udział w polskim rynku miały samochody z napędem hybrydowym. Natomiast z najważniejszych europejskich rynków największy udział e-samochodów miała Wielka Brytania (3,1 proc.), następnie Niemcy (3 proc.) i Francja (2,8 proc.).
W raporcie podsumowującym obecny etap przechodzenia na bezemisyjną mobilność Polska znalazła się wśród tych krajów, gdzie emisja z nowych aut należała w ub. roku do najwyższych i wynosiła 132 gramów CO2 na kilometr. Gorsze wyniki odnotowano jedynie w Bułgarii (137,6), na Słowacji (133,4) i w Luksemburgu (133). Z kolei najmniej emisyjne okazały się nowe samochody kupowane w Holandii – emitowały średnio 98,4 g CO2/km.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
W Egipcie podpisano porozumienie pokojowe kończące konflikt w Strefie Gazy. Apple uruchamia elektrownię wiatrową...
Uczestnicy debaty zgodnie ostrzegali przed nieproporcjonalnym charakterem nowelizacji ustawy o krajowym systemie...
Napięcia między USA a Chinami rosną, polski program Orka zbliża się do rozstrzygnięcia, a europejski przemysł na...
Będę stał na straży wolności słowa i wartości demokratycznych, o które przecież jeszcze nie tak dawno walczyliśm...
6 października wystartował Konkurs e-Board of Directors – nowa inicjatywa Izby Gospodarki Elektronicznej promują...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas