Reklama

Elektromobilnośc w Polsce: jesteśmy na szarym końcu Europy

Nasz kraj znalazł się w gronie pięciu unijnych państw, gdzie udział samochodów elektrycznych w łącznej sprzedaży nowych aut nie przekraczał w końcu ub. roku nawet 0,5 proc.

Aktualizacja: 16.11.2020 13:36 Publikacja: 15.11.2020 21:00

Elektromobilnośc w Polsce: jesteśmy na szarym końcu Europy

Foto: Adobe Stock

Mniejszy od nas rynkowy udział e-aut miały jedynie Grecja, Słowacja, Litwa i Estonia – podaje w raporcie organizacja europejskich producentów samochodów ACEA. Jedynie w miarę wysoki, bo 7-proc., udział w polskim rynku miały samochody z napędem hybrydowym. Natomiast z najważniejszych europejskich rynków największy udział e-samochodów miała Wielka Brytania (3,1 proc.), następnie Niemcy (3 proc.) i Francja (2,8 proc.).

W raporcie podsumowującym obecny etap przechodzenia na bezemisyjną mobilność Polska znalazła się wśród tych krajów, gdzie emisja z nowych aut należała w ub. roku do najwyższych i wynosiła 132 gramów CO2 na kilometr. Gorsze wyniki odnotowano jedynie w Bułgarii (137,6), na Słowacji (133,4) i w Luksemburgu (133). Z kolei najmniej emisyjne okazały się nowe samochody kupowane w Holandii – emitowały średnio 98,4 g CO2/km.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Biznes
Szczyt w Egipcie. Apple i polskie OZE, umowa handlowa UE–Ukraina zaakceptowana
Biznes
Cyberbezpieczeństwo – regulacje niezbędne, ale w granicach rozsądku
Biznes
Wojna handlowa powraca, program Orka i bunt europejskiego przemysłu
Biznes
Przemysław Kuna, prezes UKE: Jestem i będę niezależnym regulatorem
Biznes
Startuje e-Board of Directors!
Reklama
Reklama