Usain Bolt wjeżdża do Japonii na e-hulajnodze

Dziesięciokrotny złoty medalista olimpijski proponuje Japonii e-hulajnogę. Ma nadzieję, że jego sława pomoże mu przekonać władze do jej korzyści dla środowiska i do złagodzenia obowiązujących ograniczeń.

Aktualizacja: 18.11.2019 11:38 Publikacja: 18.11.2019 11:28

Usain Bolt z e-hulajnogą w Tokio

Usain Bolt z e-hulajnogą w Tokio

Foto: STR / JIJI PRESS / AFP

Dawny sprinter i współzałożyciel firmy Bolt Mobility, od marca jej światowy rzecznik przedstawił swój pomysł w jednej z restauracji w Tokio. Początkowo chciałby ograniczyć wypożyczanie hulajnóg do terenów prywatnych, nie podlegających przepisom o ruchu drogowym., do końca 2020 r. widziałby je na 40 campusach japońskich wyższych uczelni. 

Następnie przedstawiciele amerykańskiego start-upu istniejącego od roku zaczęliby z organem nadzoru rozmowy o złagodzeniu ograniczeń, argumentując, że e-hulajnogi przyczyniłyby się do zmniejszania korków ulicznych i emisji spalin. Zgodnie z obecnymi przepisami, jednośladami można jeździć tylko po drogach, muszą być zarejestrowane, a prowadzący posiadać prawo jazdy.

Bolt ma nadzieję, że jego sława pomoże mu w tym. — Nadal rozmawiamy, staramy się sobie wyobrazić, jak pójść naprzód i zrobić coś dobrego dla środowiska, bo od tego wyszliśmy. To jest przyszłość — powiedział Reuterowi po imprezie. — Biegałem w miastach na całym świecie i mogę powiedzieć z własnego doświadczenia, że ruch uliczny pogarsza się wszędzie, podobnie jakość powietrza. Nadszedł więc czas, że musimy coś z tym zrobić — powiedział w marcu portalowi Gleaner.

Współzałożycielka i jedna z prezesów Bolt Mobility, Sarah Haynes uważa, że e-hulajnoga „‚jest produktem pierwszej klasy w zakresie mikromobilności, to szybki, skuteczny, przystępny środek transportu”. 

Bolt Mobility chce do końca bieżącego roku być obecna w 20 miastach na świecie, a w 2020 r. w 50 w ośmiu krajach. W tym roku zaczęła wypożyczać e-hulajnogi w Nowym Jorku, Waszyngtonie i Paryżu (docelowo 450 sztuk). Ich błyskawiczna popularność i liczba wypadków skłoniły władze Francji do zaostrzenia przepisów.

Elektryczne hulajnogi wyprzedziły życie w wielu krajach, władze z opóźnieniem dostosowują przepisy do nowego środka transportu na końcowym odcinku dojazdu do pracy, uczelni, szkoły. W Tokio są jeszcze rzadkością, a zgodnie z przepisami są traktowane na równi z jednośladami o małej pojemności silnika, motorowerami. 

Dawny sprinter i współzałożyciel firmy Bolt Mobility, od marca jej światowy rzecznik przedstawił swój pomysł w jednej z restauracji w Tokio. Początkowo chciałby ograniczyć wypożyczanie hulajnóg do terenów prywatnych, nie podlegających przepisom o ruchu drogowym., do końca 2020 r. widziałby je na 40 campusach japońskich wyższych uczelni. 

Następnie przedstawiciele amerykańskiego start-upu istniejącego od roku zaczęliby z organem nadzoru rozmowy o złagodzeniu ograniczeń, argumentując, że e-hulajnogi przyczyniłyby się do zmniejszania korków ulicznych i emisji spalin. Zgodnie z obecnymi przepisami, jednośladami można jeździć tylko po drogach, muszą być zarejestrowane, a prowadzący posiadać prawo jazdy.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Materiał partnera
Rośnie rola narzędzi informatycznych w audycie
Materiał partnera
Rynek audytorski obecnie charakteryzuje się znaczącym wzrostem
Materiał partnera
Ceny za audyt będą rosły
Materiał partnera
Transparentny rynek kapitałowy
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Materiał partnera
Czy to jest koniec audytu w obecnej postaci?