- Kiedy tylko wzrośnie wielkość produkcji samych pojazdów, osiągniemy taką rentowność, która pozwoli nam wprowadzić montowanie baterii w innych fabrykach — powiedział podczas wizyty w zakładzie silników w Trémery (Francja).

Obecnie PSA kupuje moduły baterii w chińskiej firmie CATL, baterii do pojazdów hybrydowych plug-in dostarcza koreańska LG, są montowane w Miluzie. Następnym zakładem, który będzie je montować to Vigo w Hiszpanii, a po nim jeden we Francji.

Wprowadzając montaż baterii do zakładów produkujących samochody grupa oszczędza na kosztach transportu, bo zestaw baterii do e-auta waży 330 kg. PSA zamierza rozwijać działalność związaną z napędem elektrycznym: montaż modułów baterii i wkładanie ich do obudowy, produkcję silników elektrycznych, elektrycznie sterowanych dwusprzęgłowych skrzyń biegów, co ma wyrównać spadek tradycyjnej redukcji diesli i mechanicznych przekładni.

Zakład w Trémery wypuści w tym roku 1,7 mln silników wobec 1,8 mln w 2018 r. z powodu spadku produkcji diesli, które nadal będą stanowić dwie trzecie.