Udany kwartał e-Kiosku. Większe wpływy ze sprzedaży

e-Kiosk: ponad trzykrotnie większy zysk w trzecim kwartale, większe wpływy ze sprzedaży.

Publikacja: 14.11.2019 09:36

Udany kwartał e-Kiosku. Większe wpływy ze sprzedaży

Foto: Fotorzepa/ Ryszard Waniek

Spółka e-Kiosk S.A., największy dystrybutor e-prasy w Polsce (Grupa Gremi Media) zanotowała w trzecim kwartale br. 2,52 mln zł przychodów ze sprzedaży, czyli o 33 proc. więcej, niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Zysk netto spółki wyniósł 472 tys. zł, czyli ponad trzykrotnie więcej, niż w trzecim kwartale 2018r, a EBIDTA 743 tys. zł, dwukrotnie więcej, niż przed rokiem.

W ujęciu trzech kwartałów wyniki e-Kiosku również są imponujące - przychody ze sprzedaży wzrosły z 6,49 do 7,56 mln zł w porównaniu do ubiegłego roku, zysk netto zwiększył się z 62 tys. do 1,29 mln zł (ponad 20-krotnie więcej), a EBIDTA z 951 tys. zł do 1,97 mln.

Tak dobre wyniki są rezultatem konsekwentnie realizowanej strategii optymalizacji kosztów, bieżącego monitorowania marży dla wszystkich grup produktowych oraz aktywnych działań sprzedażowych.

- Konsekwencja się opłaca. Włożyliśmy maksymalny wysiłek w proces optymalizacji kosztów w spółce i uważnie przyglądamy się wszystkim naszym produktom i kanałom dystrybucji pod kątem efektywności. Wprowadzamy też wiele nowych projektów, bo chcemy się przygotować na szybko zmieniający się rynek, mówi Łukasz Piela, prezes e-Kiosk. S.A.

Spółka podpisała w ostatnim okresie m.in. trzyletnią umowę na dostawę e-prasy do Grupy PGNiG. Bardzo dobre wyniki osiągnęła w trzecim kwartale także należąca do e-Kiosku agencja eContentLAB, która rozszerzyła współpracę z producentem komputerów NTT System. Agencja w minionym kwartale rozpoczęła również realizację dwóch aplikacji wspierających działania marketingowe i sprzedażowe swoich klientów, w tym z wykorzystaniem rozszerzonej rzeczywistości (AR).

Równolegle trwały intensywne prace zmierzające do wdrożenia systemu CRM (customer relationship management) konsolidującego kluczowe procesy biznesowe w organizacji. Opracowano nowe funkcjonalności, zakres oraz warstwę wizualną dla platformy do sprzedaży oprogramowania Mała Księgowość.

W minionym kwartale należąca do e-Kiosku księgarnia nexto.pl objęła patronatem Kawiarnię Literacką podczas OFF Festivalu, jednym z największych festiwali muzycznych w Europie.

E-Kiosk S.A. jest największym dystrybutorem e-prasy w Polsce, który skupia w jednym miejscu zarówno katalog e-prasy, ebooków jak i audiobooków. Celem spółki jest udostępnienie pełnej oferty publikacji, periodyków i książek w wersji cyfrowej. E-Kiosk rozwija też dystrybucję oprogramowania i świadczy usługi e-commerce dla wydawnictw. Do spółki należą brandy: eKiosk.pl, eGazety.pl, Nexto.pl, ComPress oraz eContentLAB.pl.

Spółka realizuje ciągły rozwój platform dystrybucyjnych oraz rozbudowę katalogu i oferty, co wpływa korzystnie na budowanie przychodów w oparciu o najpełniejsze na rynku portfolio cyfrowych treści oraz dynamiczny rozwój sieci partnerskiej. Obecny katalog produktów elektronicznych, jakie e-Kiosk S.A. oferuje klientom obejmuje ponad 60 tys. pozycji (ebooki, audiobooki oraz eprasa).

Spółka e-Kiosk S.A., największy dystrybutor e-prasy w Polsce (Grupa Gremi Media) zanotowała w trzecim kwartale br. 2,52 mln zł przychodów ze sprzedaży, czyli o 33 proc. więcej, niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Zysk netto spółki wyniósł 472 tys. zł, czyli ponad trzykrotnie więcej, niż w trzecim kwartale 2018r, a EBIDTA 743 tys. zł, dwukrotnie więcej, niż przed rokiem.

W ujęciu trzech kwartałów wyniki e-Kiosku również są imponujące - przychody ze sprzedaży wzrosły z 6,49 do 7,56 mln zł w porównaniu do ubiegłego roku, zysk netto zwiększył się z 62 tys. do 1,29 mln zł (ponad 20-krotnie więcej), a EBIDTA z 951 tys. zł do 1,97 mln.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Media
Unia Europejska i USA celują w TikToka. Chiński gigant uzależnia użytkowników
Media
Wybory samorządowe na celowniku AI. Polska znalazła się na czarnej liście
Media
Telewizje zarobią na streamingu. Platformy wchodzą na rynek reklamy
Media
Koniec ekspansji platform streamingowych? Netflix ukryje dane
Media
Nie żyje Tomasz Świderek. Przez lata pisał w „Rz” o telekomunikacji