Kwota ustalona przez Discovery Communications i Scripps Networks Interactive (w Polsce to m.in. właściciel TVN) zawiera aż 34 proc. premię w stosunku do czwartkowej wyceny SNI na rynku Nasdaq iw przeliczeniu na jeden walor wynosi 90 dol. Połączone firmy będą mieć 20 proc. udziałów w rynku oglądalności kanałów nadawanych przez płatne telewizje.

– Wierzymy, że łącząc się ze Scripps, stworzymy silniejszą, bardziej elastyczną i dynamiczną firmę mediową z globalną bazą treści, które będziemy wspólnie sprzedawać wykorzystując nasze usługi, na całym świecie- skomentował David Zaslav, prezes Discovery.

Koncerny spodziewają się zamknięcia transakcji na początku przyszłego roku. Portfolio połączonych firm obejmie takie kanały, jak m.in. Discovery Channel, TLC, Investigation Discovery, Animal Planet, Science and Turbo/Velocity i Eurosport oraz HGTV, Food Network, Travel Channel, DIY Network, Cooking Channel, Great American Country, a w Polsce – całą Grupę TVN, którą SNI przejęło od jej założycieli.

Po fuzji firmy spodziewają się po stronie Discovery wzmocnienia obecności w nowych mediach i mediach społecznościowych. – Połączenie firm przyniesie znaczące synergie kosztowe sięgające szacunkowo 350 mln dol. – podały spółki.