Verizon przejmuje internetową część Yahoo

Verizon kupi internetową część koncernu Yahoo - piszą amerykańskie media.

Aktualizacja: 25.07.2016 09:47 Publikacja: 25.07.2016 07:53

Verizon przejmuje internetową część Yahoo

Foto: Bloomberg

Informacja o przejęciu wartym 5 mld dolarów ma zostać opublikowana w poniedziałek, zaraz po otwarciu giełdy na Wall Street - informuje agencja Reutera.

We wtorek opublikowane zostaną wyniki kwartalne Verizona i spółka chce zdążyć z komunikatem przed kwartalnym raportem.

Yahoo było  jedną z pierwszych światowych firm internetowych. Powstała w 1994 roku i pomagała w nawigacji po internecie. Jednak w ciągu ostatnich 10 lat nie była w stanie sprostać takim rywalom jak Google czy Facebook, którzy przyciągali znacznie więcej użytkowników, a przede wszystkim reklamodawców.

W 2012 roku Marissa Mayer, wcześniej związana z Google, została prezeską Yahoo i zapowiedziała zmiany - zwiększenie liczby reklamodawców i przychodów. Jednak plan naprawy internetowego pioniera nie wypalił i inwestorzy zaczęli coraz mocniej naciskać na sprzedaż firmy.

Po przejęciu przez Verizon, Yahoo kierować będzie nim inny były pracownik Google'a - Tim Armstrong, który wcześniej był prezesem AOL. Ma on pokierować nową, internetową grupą wewnątrz Verizon, która składać będzie się z Yahoo i AOL.

Analitycy wyceniali wartość internetowej części Yahoo na 6-8 mld dolarów. Jednak Marissa Mayer liczyła nawet na 10 mld dolarów. Wśród potencjalnych zainteresowanych przejęciem Yahoo były - według doniesień prasowych - m.in. konsorcjum w którym jest miedzy innymi Berkshire Hathaway Warrena Buffetta, Time Inc., AT&T oraz Twitter, a nawet brytyjski Daily Mail & General Trust, wydawca bulwarówki "Daily Mail".

Informacja o przejęciu wartym 5 mld dolarów ma zostać opublikowana w poniedziałek, zaraz po otwarciu giełdy na Wall Street - informuje agencja Reutera.

We wtorek opublikowane zostaną wyniki kwartalne Verizona i spółka chce zdążyć z komunikatem przed kwartalnym raportem.

Pozostało 83% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Media
Nowy „Plus Minus”: 20 lat Polski w UE. Dobrze wyszło (tylko teraz nie wychodźmy!)
Media
Unia Europejska i USA celują w TikToka. Chiński gigant uzależnia użytkowników
Media
Wybory samorządowe na celowniku AI. Polska znalazła się na czarnej liście
Media
Telewizje zarobią na streamingu. Platformy wchodzą na rynek reklamy
Media
Koniec ekspansji platform streamingowych? Netflix ukryje dane