Przychody segmentu mediów w I kwartale wyniosły 27,6 mln zł, czyli o 1,6 proc. więcej niż rok wcześniej. Dzięki mocnej obniżce kosztów wewnętrznych, a po części również niższej amortyzacji, segment mógł się pochwalić wzrostem zysku operacyjnego do 1,19 mln zł – to trzy razy więcej niż rok wcześniej. Czysty zysk wyniósł 0,18 mln zł wobec 0,31 mln zł na minusie rok wcześniej.
– Jeśli wyeliminować transakcje wewnątrzgrupowe, przychody grupy Gremi Media za I kwartał wyniosły 27,1 mln zł i były o 6 proc. wyższe niż rok wcześniej. Sprzedaż charakteryzuje się sezonowością i tradycyjnie w I kwartale jest niższa niż w pozostałych okresach roku – mówi Liszka-Majkowska. – Wynik EBITDA (zysk operacyjny plus amortyzacja) wyniósł 2,03 mln zł, czyli o 18 proc. więcej niż w I kwartale 2016 r., co potwierdza, że grupa koncentruje się na produktach o wysokich marżach, a średnia marżowość i zyskowność rośnie – dodaje.
Wskazuje na znaczny wzrost udziału obszaru digital w ogólnych przychodach. Digital to m.in. e-wydania, płatne serwisy cyfrowe, reklama na portalach internetowych czy e-commerce generowany przez portale: eGazety, Nexto oraz e-Kiosk.
– Przychody z obszaru digital wzrosły o 34 proc., do 10,1 mln zł, a ich udział w strukturze sprzedaży zwiększył się z 29 do 37 proc., co wskazuje, że realizujemy założoną strategię – dodaje. Liszka-Majkowska podkreśla, że rekordowo dobre przychody i zyski w I kwartale pokazał e-Kiosk, flagowa cyfrowa spółka grupy, notowana oddzielnie na New Connect.
Grupa utrzymała wysoką, dodatnią marżowość w obszarze dystrybucji papierowej. M.in. z uwagi na rosnący obszar digital udział przychodów z dystrybucji papierowej w przychodach grupy skurczył się z 37 do 34 proc.
Według danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy „Rzeczpospolita" pozostaje liderem sprzedaży e-wydań w segmencie dzienników. Dobry wynik utrzymuje specjalistyczny „Parkiet", poświęcony zagadnieniom rynku kapitałowego i inwestowania.