Reklama
Rozwiń
Reklama

Kody, licencje i patenty to cel cyberprzestępcy

Rośnie problem kradzieży własności intelektualnej w sieci. Straty w wyniku takich ataków w ciągu roku wzrosły niemal dwukrotnie, a ich częstotliwość zatrważa – dochodzi do nich co 11 sekund.

Aktualizacja: 29.04.2021 06:26 Publikacja: 28.04.2021 21:00

Kody, licencje i patenty to cel cyberprzestępcy

Foto: Adobe Stock

Nakręcanie spirali

REvil – gang ransomware (jak określa się wyspecjalizowane w wymuszaniu okupów grupy hakerskie) – zaatakował Quantę, tajwańskiego producenta pracującego dla Apple'a. Cyberprzestępcy ukradli dane należące do firmy, w tym rysunki i schematy produktów z nadgryzionym jabłuszkiem. Złodzieje żądali 50 mln dol. (teraz zmniejszyli już stawkę do 20 mln dol.), w przeciwnym razie opublikują cenne dla konkurencji koncernu informacje o MacBookach, iPadach oraz nowym logo Apple'a. Początkowo Quanta odmówiła zapłaty, ale hakerzy się nie poddają (w przypadku CD Projektu przestępcy, którym warszawskie studio odmówiło okupu, zorganizowali w tzw. darknecie licytację skradzionych kodów). Dali tajwańskiej firmie ultimatum do 7 maja.

Pozostało jeszcze 87% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Media
Mroczna strona internetu. Darknet rośnie w siłę
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Media
Media lokalne wobec algorytmów i fake newsów
Media
Spotify zaskakuje wynikami. Zysk operacyjny wyższy niż przewidywano
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama