To oznacza, że 47 proc. populacji Ziemi to internauci. W Polsce ten odsetek jest jednak zdecydowanie większy. Szacuje się, że na rodzimym rynku z internetu korzysta 26 mln Polaków (67 proc. całkowitej populacji), z czego aż 14 mln ma aktywne konto w serwisie Facebook. Według We Are Social z Facebooka korzysta aktywnie na świecie 1,55 mld osób, dając tym samym serwisowi Marka Zuckerberga bezapelacyjną pozycję lidera. Czatu zintegrowanego ze wspomnianym serwisem społecznościowym używa na bieżąco 800 mln użytkowników. W Polsce aktywne konto na Facebooku posiada już 36 proc. z nas. Na drugim miejscu plasuje się FB Messenger (korzysta z tego rozwiązania 19 proc. Polaków). Na kolejnych miejscach znalazły się kolejno: Google+ (14 proc.), Skype (10 proc.), Twitter, Instagram, Whatsapp, NK.pl (6 proc.) oraz Linkedin i Gadu-Gadu (po 5 proc.).

74 proc. spośród 26 mln użytkowników internetu w Polsce łączy się z globalną siecią przynajmniej raz dziennie, 20 proc. raz w tygodniu, 5 proc. raz na miesiąc, a jedynie 1 proc. robi to rzadziej niż raz w miesiącu. 48 proc. ruchu pochodzi od osób korzystających z internetu na laptopie oraz komputerze stacjonarnym (spadek o jedną dziesiątą względem stycznia 2015 r. 51 proc. ruchu generują smartfony (wzrost o 14 proc.). Badania pokazują, że na świecie ten odsetek sięga 39 proc. (wzrost r/r o 332 mln osób). Dynamiczny rozwój mobilnego internetu, zwiększenie zasięgu oraz spadek cen przyczyniły się do wzrostu o aż 21 punktów proc. (z 18 w styczniu 2015 r. do 39 proc. w styczniu 2016 r.) liczby odsłon stron internetowych z poziomu smartfonu.

Rynek mobilnych technologii to jeden z najszybciej rozwijających się rynków na całym świecie. Według najnowszych prognoz IDC, w tym roku na sklepowe półki trafi 1,519 mld nowych smartfonów, czyli o 5,7 proc. więcej niż miało to miejsce w ubiegłym roku. Z kolei, w 2020 r. liczba ta prawdopodobnie wzrośnie do 1,92 mld.