Firma IPG Media Lab specjalizująca się w badaniu rynku reklamy opublikowała raport wykonany na terenie 20 najważniejszych amerykańskich rynków telewizyjnych, który opisał portal Quartz. Na potrzeby raportu zbierano informacje z ponad 5 tys. odbiorników telewizyjnych, które zliczały osoby skupiające uwagę na reklamie przez co najmniej dwie sekundy. Monitoring trwający 6 miesięcy zarejestrował prawie 6 milionów emisji reklam, które zostały obejrzane jedynie nieco ponad 4 miliony razy.

Eksperci następnie zaczęli porównywać wyniki oglądalności reklam telewizyjnych do ich cyfrowych odpowiedników w internecie. Okazało się, że rezultaty są bardzo podobne, zaledwie 68% internetowych reklam wideo na terenie Ameryki Północnej trafia ze swoim przekazem do użytkowników w sieci.

Na oglądalność reklam wpływa wiele czynników - długość spotu reklamowego, pora dnia, w której są emitowane czy nawet to, między jakimi programami są emitowane. W badaniu odnotowano dwukrotnie wyższą popularność reklam 15 sekundowych niż tych dwukrotnie dłuższych.

Rynek telewizyjny w Stanach Zjednoczonych w 2019 roku wyceniany jest na ponad 59 miliardów dolarów, w związku z czym przyciąga on wielu przedsiębiorców, którzy muszą szukać nowych technik i strategii sprzedaży, aby ograniczać koszty i maksymalizować zyski z kampanii reklamowych.