Pieniądze mają wspomóc dynamiczny rozwój firmy, a także zasilą - jako wkład własny - warty 2 mln zł projekt badawczo-rozwojowy, realizowany przez spółkę w ramach programu GameINN. Ów projekt to narzędzie, które pozwoli na dowolne projektowanie interakcji gracza z otaczającym go wirtualnym światem. Chodzi o sterowanie za pomocą kontrolerów ruchu i sensorów znajdujących się w urządzeniach VR. Technologia ma posłużyć do przyszłych produkcji studia. - Bycie innowacyjnym na rynku VR łączy się z misją nieustannego poszukiwania nowych rozwiązań, dlatego tak bardzo zależało nam na pozyskaniu dofinansowania z GameINN. Udało się nie tylko otrzymać grant unijny, ale także zdobyć przychylność inwestorów, którzy zainwestowali w nasz projekt w ramach dwóch emisji - tłumaczy Błażej Szaflik, prezes Carbon Studio.

Projekt badawczo-rozwojowy, którym zajmuje się gliwicka spółka, zostanie opracowany do końca przyszłego roku. Wcześniej - dzięki środkom od inwestorów - Carbon Studio wyprodukowało m.in. grę „The Wizards” oraz rozbudowało kompetencje zespołu i infrastrukturę sprzętową. Obecnie firma pracuje nad wersją „The Wizards” na platformę PlayStation VR. Premierę zaplanowano na IV kwartał br. - „The Wizards” to nasz największy tytuł, dedykowany technologii VR, wykorzystującej system gestów. Gracz wciela się w potężnego czarodzieja i walczy ze złem za pomocą magii - wyjaśnia prezes Szaflik.

Game developer podjął decyzję o stworzeniu nowej gry, opartej na tym tytule. W ten sposób w lipcu zadebiutował „The Wizards: Trials of Meliora” w wersji na Oculus Go, Samsung Gear VR oraz Xiaomi MI.