Już od czerwca 2018 roku mają zniknąć z najpopularniejszej wyszukiwarki internetowej wszelkie reklamy dotyczące obrotu nieregulowanymi, spekulacyjnymi produktami finansowymi, w tym kryptowalutami, opcjami binarnymi i podobnymi instrumentami opierającymi się na spreadach walutowych. Nowa polityka obejmie m. in. tak znane platformy dostępne w wyszukiwarce Google, jak Instagram i Facebook.

Google podał w komunikacie opublikowanym na swoim blogu, że reklamy powyższych produktów w AdWords będą dozwolone wyłącznie wtedy, kiedy posiadają certyfikat nadany przez Google. Aby go uzyskać, muszą spełniać następujące wymogi: muszą być licencjonowane przez znaczący w danym kraju organ finansowy, reklamodawcy muszą wykazać, że zarówno reklamy, jak i strony produktowe, do których one odsyłają, dotrzymują zasad AdWords, oraz spełniają prawne wymogi dotyczące spekulacyjnych instrumentów finansowych w danym kraju.

Reklamodawcy będą mogli się ubiegać o nadanie im certyfikatów od marca tego roku, kiedy udostępniony będzie specjalny formularz.

Wcześniej na swoim blogu Google poinformował, że zablokował w 2017 r. ok. 3,2 mld reklam, które łamały przepisy AdWords. To niemal dwukrotnie więcej niż rok wcześniej.