Twórca „Snajpera” nie składa broni

CI Games ogłosił dalsze plany rozwoju – studio zamierza zrealizować przynajmniej trzy kolejne gry do 2020 r. Wedle zapowiedzi ich łączna wartość ma sięgać 100 mln zł.

Aktualizacja: 16.02.2018 12:27 Publikacja: 16.02.2018 12:22

„Sniper: Ghost Warrior 3"

„Sniper: Ghost Warrior 3"

Foto: materiały prasowe

Spółka ogłosiła również, że znacznie zmniejszyła swój wewnętrzny zespół deweloperski i jest gotowa podejmować nowe wyzwania z zespołem 30 osób, jednocześnie wykorzystując rozległą sieć podwykonawców w dalszym procesie tworzenia nadchodzącej gry z gatunku „tactical shooter”.

- Decyzja o zmniejszeniu rozmiarów studia była najtrudniejszą decyzją, jaką podjąłem w ciągu ostatnich lat. Nigdy nie jest łatwo pozwolić odejść przyjaciołom i kolegom, z którymi pracowaliśmy od lat, jednak wierzę, że była to najlepsza decyzja, by pozwolić spółce ruszyć naprawdę do przodu - komentuje Marek Tymiński, prezes CI Games. - Jakość gier jest dla nas bardzo dużym priorytetem, nie tylko w kontekście nadchodzącej gry, ale także dla każdej kolejnej, którą wprowadzimy na rynek - kontynuuje. I podkreśla, że trudności, które firma napotkała podczas tworzenia i premiery „Sniper Ghost Warrior 3” były ogromną lekcją. - Obecnie wierzymy w mniejsze, doświadczone zespoły jako podstawa odniesienia sukcesu w tej tak bardzo konkurencyjnej branży - zaznacza Tymiński.

W czerwcu 2017 r. CI Games ogłosiło nową strategię, zakładającą produkcję i wydawanie szerszej gamy gier. Spółka, wykorzystując rozległe doświadczenie w zakresie tworzenia i wydawania gier, prowadzi rozmowy z zewnętrznymi deweloperami, aby wprowadzić ich tytuły na rynek globalny. CI Games planuje, aby w najbliższej przyszłości znaczna część dochodów pochodziła z tej części działalności. CI Games potwierdziło również, że prowadzi rozmowy z kilkoma uznanymi studiami dotyczące produkcji oczekiwanej kontynuacji „Lords of the Fallen”. Spółka ma nadzieję sfinalizować rozmowy i rozpocząć produkcję w ciągu kilku najbliższych miesięcy. - „Lords of the Fallen” to bardzo ważna marka w naszym portfolio. Spełnienie oczekiwań naszych fanów jest dla nas wyjątkowo ważne - dodaje prezes game developera.

Wspomniany „Snajper 3” był największym tytułem, jaki kiedykolwiek CI Games stworzył. - Pomimo przeciętnego przyjęcia tytułu przez media zaraz po premierze, kontynuowaliśmy ciężką pracę nad ulepszeniem gry. Udało nam się dopracować grę i zakończyć projekt z sukcesem - przekonuje Marek Tymiński.

Studio podaje, że sprzedaż gry przekroczyła 1 mln egzemplarzy. Liczba ta obejmuje zarówno fizyczne nośniki, jak i dystrybucję cyfrową. CI Games ogłosiło również wstępne wyniki finansowe za 2017 r. Grupa wypracowała ponad 100 mln zł przychodów ze sprzedaży i potwierdziła rentowność.

- Dysponując ponad 10 mln zł środków własnych i korzystnym finansowaniem bankowym o wartości 35 mln zł, jesteśmy dobrze przygotowani do realizacji kolejnych projektów - zapewnia prezes CI Games. 

Spółka ogłosiła również, że znacznie zmniejszyła swój wewnętrzny zespół deweloperski i jest gotowa podejmować nowe wyzwania z zespołem 30 osób, jednocześnie wykorzystując rozległą sieć podwykonawców w dalszym procesie tworzenia nadchodzącej gry z gatunku „tactical shooter”.

- Decyzja o zmniejszeniu rozmiarów studia była najtrudniejszą decyzją, jaką podjąłem w ciągu ostatnich lat. Nigdy nie jest łatwo pozwolić odejść przyjaciołom i kolegom, z którymi pracowaliśmy od lat, jednak wierzę, że była to najlepsza decyzja, by pozwolić spółce ruszyć naprawdę do przodu - komentuje Marek Tymiński, prezes CI Games. - Jakość gier jest dla nas bardzo dużym priorytetem, nie tylko w kontekście nadchodzącej gry, ale także dla każdej kolejnej, którą wprowadzimy na rynek - kontynuuje. I podkreśla, że trudności, które firma napotkała podczas tworzenia i premiery „Sniper Ghost Warrior 3” były ogromną lekcją. - Obecnie wierzymy w mniejsze, doświadczone zespoły jako podstawa odniesienia sukcesu w tej tak bardzo konkurencyjnej branży - zaznacza Tymiński.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Media
Unia Europejska i USA celują w TikToka. Chiński gigant uzależnia użytkowników
Media
Wybory samorządowe na celowniku AI. Polska znalazła się na czarnej liście
Media
Telewizje zarobią na streamingu. Platformy wchodzą na rynek reklamy
Media
Koniec ekspansji platform streamingowych? Netflix ukryje dane
Media
Nie żyje Tomasz Świderek. Przez lata pisał w „Rz” o telekomunikacji