Amerykański przewoźnik zamówił 45 A350-900 zamiast 35 przyszłych A350-1000, który na razie jest na etapie próbnych lotów, a ma wejść do eksploatacji pod koniec roku. Zmiana jest z jednej strony ciosem dla producenta, który traci kluczowego klienta na największą wersję samolotu szerokokadłubowego, ale z drugiej strony zachowuje obecność we flocie dużych maszyn United.
Dyrektor finansowy tej linii, Andrew Levy wyjaśnił na konferencji prasowej, że mniejsza wersja na 325 miejsc jest lepiej dostosowana do sieci United. Samoloty te zastąpią maszyny B777-200ER, które w 2022 r., zaczną mieć 25 lat. — Mamy wiele innych opcji, jakie możemy jeszcze wykorzystać w podobnych parametrach ekonomicznych — stwierdził Levy. Zdaniem przedstawicieli sektora, linia ta może zainteresować się wersją -1000 i innymi typami, jeśli zmienią się potrzeby jej floty.
Dyrektor finansowy tej linii, Andrew Levy wyjaśnił na konferencji prasowej, że mniejsza wersja na 325 miejsc jest lepiej dostosowana do sieci United. Samoloty te zastąpią maszyny B777-200ER, które w 2022 r., zaczną mieć 25 lat. — Mamy wiele innych opcji, jakie możemy jeszcze wykorzystać w podobnych parametrach ekonomicznych — stwierdził Levy. Zdaniem przedstawicieli sektora, linia ta może zainteresować się wersją -1000 i innymi typami, jeśli zmienią się potrzeby jej floty.
Zamówienie airbusów wstrzymano w planach United przed połączeniem tej linii w 2010 r. z Continental Airlines, która korzystała wyłącznie z samolotów Boeinga. Według analityków lotnictwa cywilnego, istnieje ryzyko wypchnięcia A350-1000 z największego na świecie przewoźnika, który złożył zamówienia na dużą liczbę B777-300ER.
Amerykanie chcieli też odroczyć odbiór A350, co może doprowadzić do wprowadzenia klauzul o rosnących cenach i dać producentom dodatkowe argumenty przetargowe w negocjacjach. Firma matka United Continental Holdings podała o odroczeniu odbioru A350 pod koniec 2022 r. do 2027, co pozwoliło zmniejszyć jej najbliższe wydatki o miliard dolarów. Nowa umowa ma dla Airbusa wartość dodatkowych 1,5 mld dolarów w cenach katalogowych. A350-1000 kosztuje bez rabatu 359,3 mln wobec 311,2 mln w przypadku wersji -900.