Współczynnik wypełnienia samolotów zwiększył się o 1,8 pkt do 87,3 proc., podczas gdy moce przewozowe, bez Transavii, zyskały 1 proc. Kilka dni temu British Airways i Iberia również ogłosiły lepsze dane za maj, ale cały sektor lotniczy odczuwa skutki wojen handlowych i rosnących cen ropy, więc wypadnie gorzej w 2019 r.

Odrębnie francuska linia zapowiedziała wycofanie z pokładu swych samolotów plastikowych sztućców, kubków, mieszadeł, pojemników. 5 czerwca, z okazji Światowego Dnia Środowiska, pasażerowie samolotu B787-9 Dreamliner lecący z Paryża do Detroit lot AF378 otrzymali po raz pierwszy posiłki na biodegradowlanej zastawie.

Do końca bieżącego roku linia wyeliminuje 1300 ton plastiku jednorazowego użytku: 100 mln kubków, które zastąpi papierowymi, 85 mln sztućców, które zostaną wymienione na produkty z biomasy w ekologicznym opakowaniu i 25 mln mieszadełek, które będą wykonane z drewna.

Ponadto od 2015 r. Air France nie oferuje pasażerom plastikowych słomek do napojów, a od listopada 2018 jeden z dwóch posiłków na rejsach dalekiego zasięgu, jest podawany nie na tradycyjnej zastawie, ale w formie „na wynos" w ekologicznej torbie "Bon Appetit".