Lion Air bada rynek przed debiutem na giełdzie

Indonezyjski przewoźnik zaczyna w tym tygodniu objazdową akcję reklamową, aby wybadać rynek, czy będzie zainteresowanie jego wejściem na giełdę, bo szuka nowych inwestorów po ponad roku od tragicznej katastrofy pierwszego B737 MAX.

Aktualizacja: 27.01.2020 11:26 Publikacja: 27.01.2020 11:24

Lion Air bada rynek przed debiutem na giełdzie

Foto: Bloomberg

Lion Air, jedna z największych w Azji linii lotniczych z flotą 112 samolotów zaczyna w tym tygodniu przedstawianie się inwestorom najpierw w Djakarcie, następnie w Singapurze, Hongkongu oraz w różnych miastach w Europie i w Stanach — powiedziały Reuterowi trzy osoby prosząc o anonimowość, bo nie wolno im rozmawiać z mediami.

Rzecznik linii odmówił komentarza, powiedział jedynie, że linia będzie powiadamiać swych udziałowców o wszelkich istotnych wydarzeniach.

Lion Air nie założył, jaką sumę pieniędzy chciałby pozyskać, ale osoby znające jego plany podawały wcześniej widełki 750 mln-1 mld dolarów. Dokument z warunkami brzegowymi (termsheet), z jakim zapoznał się Reuter, stwierdza, że wszystkie przychody z debiutu zostaną przeznaczone bardziej na długotrwały leasing niż na kupno samolotów oraz na działalność operacyjną. Lion Air jest jednym największych klientów Boeinga i Airbusa, jeśli chodzi o liczbę zamówionych samolotów.

Takie prezentacje — roadshows — pozwalają bankom związanym z daną firmą ocenić zainteresowanie inwestorów i wykryć wszelkie drażliwe kwestie zanim firma zdecyduje się na dany krok. Przewoźnikowi z Indonezji pomagają BNP Paribas i Morgan Stanley, oba banki odmówiły komentarza.

Plan przewoźnika wejścia na giełdę pojawił się wraz z ustabilizowaniem się indonezyjskiego rynku po latach nadmiaru mocy przewozowych. — Na tym rynku doszło do ogromnej zmiany, bo linie lotnicze zmniejszyły swe zdolności przewozowe, co doprowadziło do znaczącego wzrostu rentowności i rynek stal się zyskowny — stwierdził analityk lotnictwa z Singapuru, Brendan Sobie.

Plany debiutu pojawiły się ponad rok po katastrofie w październiku 2018 B737 MAX ze 189 osobami na pokładzie.

Lion Air, jedna z największych w Azji linii lotniczych z flotą 112 samolotów zaczyna w tym tygodniu przedstawianie się inwestorom najpierw w Djakarcie, następnie w Singapurze, Hongkongu oraz w różnych miastach w Europie i w Stanach — powiedziały Reuterowi trzy osoby prosząc o anonimowość, bo nie wolno im rozmawiać z mediami.

Rzecznik linii odmówił komentarza, powiedział jedynie, że linia będzie powiadamiać swych udziałowców o wszelkich istotnych wydarzeniach.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Transport
Magdalena Jaworska-Maćkowiak, prezes PAŻP: Gotowi na lata, a nie tylko na lato
Transport
Chiny potajemnie remontują rosyjski statek przewożący broń z Korei Północnej
Transport
Cywilna produkcja ciągnie Boeinga w dół
Transport
PKP Cargo ma nowy tymczasowy zarząd
Transport
Prezes PKP Cargo stracił stanowisko. Jest decyzja rady nadzorczej