Te incydenty wywołały głębokie zaniepokojenie, decyzję o wymianie podjęto po poważnych rozważaniach. „Ubolewamy z powodu tej niewygody, ale trzeba podjąć zdecydowane działania dla uporządkowania sytuacji. To nie może trwać w nieskończoność. Apelujemy o pilne i skuteczne działania” — cytuje Reuter komunikat urzędu, który nakazał wymianę silników do 31 stycznia 2020.
IndiGo jest największym klientem Airbusa w segmencie samolotów A320neo. Flota linii liczy 98 sztuk, a 45 proc. ma już zmodyfikowane silniki. „Pracujemy z P&W i z Airbusem nad ograniczeniem skutków (IndiGo poniosła największą stratę w ostatnim kwartale z powodu kosztów leasingu samolotów na miejsce uziemionych przez DGCA), aby mieć dość zmodyfikowanych silników do 31 stycznia. Na razie nasz harmonogram nie uległ zmianom” — poinformował przewoźnik władze giełdy.