Reklama
Rozwiń

IndiGo musi wymienić silniki Pratt&Whitney

Tania linia indyjska IndiGo musi wymienić na nowe wszystkie silniki amerykańskiej firmy Pratt&Whitney w niemal 100 samolotach A320neo — polecił jej urząd bezpieczeństwa lotniczego DGCA po kilku ostatnich przypadkach ich gaśnięcia w locie.

Aktualizacja: 03.11.2019 18:35 Publikacja: 03.11.2019 18:32

IndiGo musi wymienić silniki Pratt&Whitney

Foto: AFP

Te incydenty wywołały głębokie zaniepokojenie, decyzję o wymianie podjęto po poważnych rozważaniach. „Ubolewamy z powodu tej niewygody, ale trzeba podjąć zdecydowane działania dla uporządkowania sytuacji. To nie może trwać w nieskończoność. Apelujemy o pilne i skuteczne działania” — cytuje Reuter komunikat urzędu, który nakazał wymianę silników do 31 stycznia 2020. 

IndiGo jest największym klientem Airbusa w segmencie samolotów A320neo. Flota linii liczy 98 sztuk, a 45 proc. ma już zmodyfikowane silniki. „Pracujemy z P&W i z Airbusem nad ograniczeniem skutków (IndiGo poniosła największą stratę w ostatnim kwartale z powodu kosztów leasingu samolotów na miejsce uziemionych przez DGCA), aby mieć dość zmodyfikowanych silników do 31 stycznia. Na razie nasz harmonogram nie uległ zmianom” — poinformował przewoźnik władze giełdy. 

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Transport
Embraer nie poddał się w Europie po porażce w Locie. Wielkie zamówienie od SAS
Transport
Prezes PAŻP składa rezygnację. To początek gorącego lotniczego sezonu
Transport
Potężny atak hakerski na linię lotniczą. Wyciekły dane nawet 6 milionów klientów
Transport
Rusza modernizacja Okęcia. Przebudowa lotniska będzie kosztowała mniej niż planowano
Transport
PKP Cargo złożyło do sądu plan restrukturyzacyjny