Reklama

Gorąco w Air France i KLM. Będą kolejne strajki?

Komisja zakładowa związków zawodowych w Air France usztywnienia stanowisko negocjacyjne w rozmowach z kierownictwem tej linii lotniczej. 7 września poda, czy będzie strajkować jeszcze przed objęciem stanowiska przez nowego prezesa Grupy AF KLM, co ma nastąpić 30 września.

Aktualizacja: 02.09.2018 14:28 Publikacja: 02.09.2018 14:14

Gorąco w Air France i KLM. Będą kolejne strajki?

Foto: 123RF

Jeszcze bardziej niecierpliwią się pracownicy KLM. — Jesteśmy zdecydowani na akcję protestacyjną— zapowiadają związkowcy.

Francuzi domagają się podwyżek płac w wysokości 5,1 procent, co ich zdaniem oznaczałoby wyrównanie inflacji z lat 2012 - 2017. Z kolei w Holandii spór między pilotami i zarządem zaostrzył się po tym, jak w kolejnych rundach negocjacji nie pomógł mediator. Piloci KLM chcą pracować mniej, tak aby czas pracy i życia prywatnego był bardziej zrównoważony. Naciskają więc na zarząd, aby zatrudnił nowych pilotów. Władze KLM twierdzą, że przyjmują nowych pracowników nieustannie, ale nie jest to możliwe w takim tempie, jak domagają się związkowcy. Pracownicy wskazują również, że pracują coraz więcej za te same pieniądze, chociaż ich firma ma zysk, więc ma też pieniądze na podwyżki i zwiększenie zatrudnienia.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Transport
Kolejowy symbol hamowania niemieckiej gospodarki. Kto uratuje Deutsche Bahn?
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Transport
Wielka strata Boeinga. Ale w Seattle i tak wielka radość
Transport
Produkcja airbusów A220 złapała zadyszkę. Co z samolotami dla LOT?
Transport
Indie kontra Boeing i Airbus. HAL stawia na współpracę z Rosją
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Transport
Marcin Horała komentuje aferę gruntową. „CPK zachował się prawidłowo”
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama