Badanie przeprowadzono przez ARC Rynek i Opinia na zlecenie Ringier Axel Springer Polska.
62 proc. ankietowanych odpowiedziało, że może obecnie poświęcić więcej czasu lekturze jednego wydania gazety/pisma. Ponad połowa - 53 proc. odpowiedziała, że czyta więcej tytułów prasowych.
56 proc. w czasie kryzysu chętniej sięga po prasę, a 45 proc. stwierdziło, że w ich gospodarstwie domowym prasę czyta więcej osób.
Z badania wynika, że prasa jest bardziej wartościowym i rzetelnym źródłem informacji niż inne media. Dla 65 proc. treści prasowe są bardziej wartościowe, a dla 62 proc. bardziej rzetelne.
Dla respondentów prasa to w 78 proc. praktyczne informacje. 77 proc. odpowiedziało, że to przeanalizowane informacje, tyle samo osób zaznaczyło opcję "wiarygodne informacje". Dla 85 proc. czytanie prasy to rozrywka, relaks i przyjemność.