fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Komercyjne

Klienci polubili dyskonty niespożywcze

materiały prasowe
Chcemy otwierać sklepy w miastach liczących ponad 30 tys. mieszkańców – mówi Sławomir Nitek, dyrektor generalny Action Polska, sieci dyskontów niespożywczych.
Jakie są największe wyzwania dla rynku dyskontów niespożywczych?
Polska to wymagający kraj. Konkurencja w handlu detalicznym się zaostrza, a ponadto cały polski rynek boryka się z problemami kadrowymi. Coraz trudniej o dobrych pracowników, a oczekiwania płacowe rosną. Uważnie śledzimy też prace legislacyjne, które mogą mieć wpływ na naszą działalność.
Klienci lubią takie sklepy?
Tak. Nasz koncept spotkał się z ciepłym przyjęciem Polaków. Staliśmy się też pożądanym najemcą dla wielu centrów i parków handlowych. Obecność Action przekłada się na wzrost ich odwiedzalności. Udaje nam się również pozyskiwać bardzo dobrych pracowników.
Prognozy dla polskiego rynku handlu detalicznego są bardzo dobre. Eksperci przewidują jego dalszy wzrost o 3 proc. rocznie do 2022 roku, przy czym rynek samych dyskontów ma się zwiększyć aż o 7–9 proc. To wszystko pozwala nam optymistycznie patrzeć w przyszłość. Widzimy w Polsce duży potencjał i na pewno będziemy tu dalej rozbudowywać sieć naszych sklepów.
Czy na tym rynku będą debiutować kolejne firmy?
Biorąc pod uwagę prognozy dla polskiego rynku handlu detalicznego, spodziewamy się, że będzie on przyciągał kolejne zagraniczne marki, w tym sieci dyskontów.
Ile dyskontów ma w Polsce Action i gdzie?
W Polsce działa już prawie 50 naszych sklepów. Większość znajduje się na południu i na południowym zachodzie kraju. Decyzja o rozwoju najpierw w tej części była podyktowana optymalizacją łańcucha dostaw. Zlokalizowane tu markety mogło łatwo obsłużyć nasze centrum dystrybucyjne w niemieckim Biblis koło Frankfurtu.
Na początku listopada otworzyliśmy pierwsze takie centrum w Polsce. Obiekt powstał w miejscowości Osła w gminie Gromadka. Centrum to będzie zaopatrywać nie tylko istniejące już w Polsce sklepy Action, ale także umożliwi nam ekspansję w głąb kraju.
Jak działa taki sklep? Do jakiego klienta jest adresowany asortyment?
Koncept bazuje na niskich cenach i na elemencie zaskoczenia. W naszych sklepach klienci znajdą ponad 6 tys. dobrej jakości produktów w najniższych cenach, od artykułów gospodarstwa domowego, poprzez akcesoria do majsterkowania i DIY, aż po nietuzinkowe produkty sezonowe.
Dwie trzecie asortymentu stale się zmienia. Co tydzień wprowadzamy na półki ponad 150 nowości. Dzięki temu oferta jest zawsze interesująca. Kierujemy ją do wszystkich grup konsumentów, bez względu na wiek, płeć, budżet.
Firma planuje kolejne otwarcia? Kiedy i gdzie?
Oczywiście, planujemy. Widzimy ogromny potencjał dla dalszego rozwoju w Polsce i w przyszłości planujemy otworzyć tu wiele nowych sklepów. Chcemy być blisko klientów. W najbliższym czasie nasze sklepy pojawią się w Zielonej Górze i w Rzeszowie.
Naszym celem długoterminowym jest obecność w całym kraju. Chcemy otwierać sklepy w miastach liczących ponad 30 tys. mieszkańców. Najbardziej atrakcyjne są dla nas centra i parki handlowe, które cieszą się popularnością wśród lokalnej społeczności i są dla niej łatwo dostępne, posiadają atrakcyjny mix najemców oraz relatywnie duży parking.
Sławomir Nitek do Action Poland, sieci dyskontów nieżywnościowych, dołączył w marcu 2019 r. jako dyrektor generalny i członek zarządu. Wcześniej był związany z duńską siecią dyskontów spożywczych Netto, gdzie przez ostatnie dziewięć lat pełnił funkcję dyrektora operacyjnego. Pracował też m.in. w firmach doradczych Hay Group, Kolaja & Partners oraz Ernst & Young.
Źródło: Rzeczpospolita
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA